Annons:
Etikettwindows
Läst 2746 ggr
annlen68
2015-10-13 12:04

Om man ångrar windows 10...byta tillbaka?

Jag är sugen på att testa och ladda ner Windows 10 för att se hur det fungerar. Men om jag skulle ångra mig - hur lång är ångertiden?  och är det lätt att byta tillbaka till 7:an? eller måste jag ha tex produktionsnyckel osv?

Annons:
[VSK]
2015-10-13 12:07
#1

Har för mig "ångerrätten" var en månad som minst iaf.

Ångrar du dig så återställer du bara datorn till Windows 7 i en meny i Windows 10.

Kaj
2015-10-13 12:14
#2

Precis du skriver systemåterställning - sedan skall du ha ett val som är en återställningspunkt tillbaka till win 7.

Men ge Win 10 lite tid för om du går från Win 7 till Win 10 så är det lite annorlunda. Men efter ett litet tag så märker man hur mycket bättre och enklare saker är. De som ofta går tillbaka ger inte Win 10 (eller Win 8.1 för den delen) tid nog för att hinna vänja sig vid operativsystemet.

[VSK]
2015-10-13 13:11
#3

Windows 10 är lite buggigt men det är alla nya operativsystem. Om några månader så kommer Windows 10 vara betydligt bättre. Jag själv hoppa ju på tåget så fort 10:an släpptes.

Kaj
2015-10-13 14:32
#4

#3 vad är buggigt som du upptäckt. jag tycker den funkar riktigt bra. Det jag upptäckt är att webbläsaren Edge inte fungerar överallt men den är ju helt ny så det är förväntat at inte alla webbplatser hunnit md att anpassas där ännu och dessutom har man ju IE11 att tillgå
Sedan har jag uppmärksammat att Windows fotovisaren inte fungerar med bläddra fram och tillbaka knappen. Den visar foton i sparat datum ordning oavsett val och visar dessutom bara de senaste tillagda fotona med bläddra knappara.

men i övrigt har jag inte märkt några större buggar faktiskt. Vore kul och höra vad du upptäckt.

[VSK]
2015-10-13 14:40
#5

#4

En irriterande sak är att när jag ska öppna vissa mjukvaror i fullskärmsläge så blir det bara svart skärm tex. Har provat 4 olika drivisar för grafikkortet utan framgång.

En annan irriterande bugg är att OS lägger till saker i sekretessen som man startat. Appars tillgång till…… Har blivit bättre med det nu iaf.

Edge´s buggar bryr jag mig inte om då jag inte använder det, men vet att MS jobbar febrilt med Edge.

En till irriterande bugg är programvaror som skall installeras med adminrättigheter inte går att installera i användarkonto och adminrättighet, utan jag måste helt sonika ligga in på adminkontot för att få det att funka.

Skalningen är under all kritik. Men det var ju så med tidigare OS oxå.

Men MS skall komma med en större uppdatering av sitt OS nära inpå nu sägs det.

annlen68
2015-10-13 16:20
#6

Stämmer det att man i win 10 kan köra appar precis som i tex mobilen?

Annons:
[VSK]
2015-10-13 17:14
#7

Appar fans det ju redan till Windows 8.

Kaj
2015-10-14 10:27
#8

#6 ja det stämmer. Du kan köra alla Windows appar dierkt - det är samma app för alla typer av enheter numer.
Skillnaden mellan Win 8 och Win 10 på detta område är att under Win 8 var GUIt för plattor, telefoner och andra små smarta enheter annorlunda än vad det var för fullskaliga skärmar. MS hade alltså problemet med att ha 2 olika GUI som de för varje enhet försökte lista ut vilket som skulle laddas. Det gjorde att Win8 och 8.1 inte var så där alldeles lysande på små enheter,

med Win 10 är det samma GUI interface oavsett vad du har för enhet (platta, telefon, dator …)

Taggeman
2015-10-14 21:52
#9

Ser att det blir lite uppdateringar till W10. http://techworld.idg.se/2.2524/1.639529/skype-windows-10

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[VSK]
2015-10-14 21:57
#10

#9

Jo de ska ju komma med en del nytt.

Upp till toppen
Annons: