Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
Windows 10

Ta bort senast använda dokument

2015-10-14 19:10 #0 av: [Emilia-1994]

Hur tar man bort "senast använda dokument" i aktivitetsfältet längst ner? Varje gång jag sparar ett nytt Worddokument måste jag rensa manuellt. Har lyckats få bort det i själva Microsoft Word, men inte i aktivitetsfältet längst ner alltså!

Har över en vecka nu, och blir snart tokig!

Anmäl
2015-10-14 19:12 #1 av: ru4real

Första träffen jag googlade på gav svaret: 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/add-or-remove-recent-items-on-the-start-menu

Anmäl
2015-10-14 19:18 #2 av: [Emilia-1994]

tvyärr ser inte min "Egenskaper för Aktivitsfältet och Startmenyn" ut så.  Jag får upp "Aktivitsfältet", "Navigering" och "Verktygsfält" men tyvärr inte "Startmenyn"

Anmäl
2015-10-14 19:42 #3 av: [Emilia-1994]

Glöm allt jag skrev,  jag lyckades nu! Tack ändå för att du försökte hjälpa mig.

Anmäl
2015-10-15 11:47 #4 av: Kaj

Installera ett rensningsverktyg som Ccleaner från piriform (gratis) så fixar den det samt tar bort en massa andra onödiga filer på din dator.
I ett svep tömmer den papperskorg, temp filer, webläsares cachar, senast använda filer mm. mm.
Du ka n själv konfigurera vad som skall tas bort varje gång du kör programmet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.