Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2533 ggr
Marinas Mix
10/25/15, 7:38 AM

Fotoredigeringsprogram

Undrar om någon känner till ett bra enkelt, gratis fotoredigeringsprogram för  windows 8.1?
Har kört photoscape på min gamla dator med tidigare windows OS och gillar det. Dock verkar det inte gå att installera på nya datorn med just windows 8.1.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
[Jens]
10/25/15, 8:19 AM
#1

När jag läser på denna sida så ska programmet fungera fint även på windows 8.1.

http://photoscape.en.lo4d.com

Dock tycker jag inte du ska ladda ner programmet just från denna sida utan ladda ner programmet från http://www.photoscape.org/ps/main/download.php

Marinas Mix
10/25/15, 8:25 AM
#2

Ta mej tusan det fungerade den här gången, måste ha gjort något fel när jag försökt förut. Eller så har de ändrat något sedan sist jag försökte. Tack Jens.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jens]
10/25/15, 8:30 AM
#3

Vassego =)

Marinas Mix
10/25/15, 8:43 AM
#4

Nu kom problemet. Installationen fungerade, men när jag sedan vill öppna en bild och högerklickar på den för att välja vilket program den ska öppnas med. Då hittar den inte photoscape, som jag vill göra till standardprogram för att öppna bilder med. Hur gör jag då?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[VSK]
10/25/15, 8:54 AM
#5

#4

Om inte ditt program finns med när du högerklickar och väljer "öppna med", så kan du alltid välja ett alternativ där du får ange sökvägen till programmet. Porgrammet finns i program eller program files, beroende på om det är ett 64-bit program eller 32-bit program.

Är du osäker vart, så kan du högerklicka på genvägen och välja egenskaper, så ser du exakt sökväg.

[Jens]
10/25/15, 9:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Nu kommer jag inte ihåg exakta vägen från 8.1 men jag tittar i Windows 10. Gör så att du går till Kontrollpanelen > Visa alla objekt på Kontrollpanelen > Gå till Standardprogram . Väl där så kan du klicka på Ange dina standardprogram.

Leta upp till program till vänster på listan och markera programmet och sedan välj 'Välj standardinställningar för programmet'. Bocka för det som du önskar efter dina önskemål.

Annons:
Marinas Mix
10/25/15, 9:10 AM
#7

Jag högerklickar och då kan jag välja program/app att öppna bilden med, men när jag sedan söker på photoscape kan den inte hitta appen🤔

Men photoscape ligger i mina program  när jag går in på kontrollpanelen.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jens]
10/25/15, 9:12 AM
#8

Klicka på Sök efter en annan app på den här datorn och sedan gå till Photoscape som förmodligen ligger under C:/Program (x86)

Marinas Mix
10/25/15, 9:20 AM
#9

Tack igen. Nu fungerar det.🌺 vanemänniska som jag är vill jag ju att det SKA se ut som jag är van vid. Tålamod med tekniska saker är dock inte min starka sida😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jens]
10/25/15, 9:24 AM
#10

Hehe, du får lära dig. Allt tar ju sin tid och nästa steg blir väl att du installerar Windows 10 😉

Marinas Mix
10/25/15, 9:27 AM
#11

Kanske det. Var ett tillräckligt stort hopp mellan windows vista och windows 8.1.
Kanske skulle installerat Windows 10 direkt jag fick hem denna datorn?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jens]
10/25/15, 9:37 AM
#12

Ja, det borde du ha gjort för Windows 10 är mycket bättre. Visserligen finns det en hel del som man behöver ställa in om man nu inte vill att Microsoft ska veta allt om en själv och vad man gör. Mer om detta kan du läsa här:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634644/windows-10-spionera-installningar/sida/1/tips-1-5

Jag blev lite nyfiken på om photoscape kan köras på Windows 10 så jag provade och det fungerar bra ifall du undrar över det.

Marinas Mix
10/25/15, 9:48 AM
#13

Jag såg den tråden och ska läsa det sen…. Har bara vad som känns som femtielva tusen saker, som måste göras först🥵

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
[Jens]
10/25/15, 9:57 AM
#14

#13 Haha, det brukar vara så 😉

Upp till toppen
Annons: