Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
Windows 10

Microsoft Edge stödjer Adobe Flash Player

2015-10-25 11:15 #0 av: [Jens]

Från början har Microsoft Edge stöd för Adobe flash player och vill du inte använda dig utav programmet så kan du enkelt stänga av det genom att göra följande:

1. Öppna webbläsaren Microsoft Edge och klicka på de tre punkterna längst upp till höger och välj sedan Inställningar.

2. Scrolla längst ner och du finner Avancerade inställningar, klicka på Visa avancerade inställningar.

3. Gå ned till Använd Adobe Flash Player och slå av funktionen.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-10-25 11:17 #1 av: VSK

Kul med alla guider du ångar på med gällandes Windows 10.

Tummen upp

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2015-10-25 11:22 #2 av: [Jens]

Tack VSK, jag är den dära typen som gillar att läsa på ordentligt och delar gärna med mig. Kör du Windows 10 själv?

Anmäl
2015-10-25 11:35 #3 av: VSK

Jo jag kör Windows 10 sen det kom ut. Alla inställningar är korrigerade sedan länge. Så mkt man kan utan att surfnöjet äventyras för mkt. Går ju att blocka det mesta, men man skall ju ha nytta av datorn oxå Skrattar

Har en hyfsad pigg burk så man kan labba med lite mera med diverse tillägg och andra program. Just nu så måste jag ha Flash Player aktivt i webbläsaren men kör med en liten "brandvägg" i form av tillägg för detta där jag måste godkänna all aktivitet med Flash mm.

Fortfarande lite buggigt men det skall komma ut en monsteruppdatering snart. 

Anmäl
2015-10-25 11:42 #4 av: VSK

Jens, här kan du läsa om denna monsteruppdatering som heter Treshold R2.

http://changewindows.org/build.php?id=93

Anmäl
2015-10-25 11:46 #5 av: [Jens]

Tack för länken. Ska läsa igenom det. Privat så är jag MAC-användare till 99% men på jobbet så är det 80% PC och 20% MAC så jag kommer dock inte undan PC. Glad

Anmäl
2015-10-25 11:48 #6 av: VSK

Jo jag vet att du är MacTaliban, men jag försöker ändra på det. Heala dig Skrattar

Anmäl
2015-10-25 11:51 #7 av: [Jens]

Haha. Jag måste ju kunna PC också med tanke på att jag jobbar på IT-avdelningen i kommunen så jag kommer inte ifrån det men däremot växer MAC-sidan så min privata kunskap gör nytta för de anställda också.

Anmäl
2015-10-25 11:54 #8 av: beem

Jag gillar att Jens ger så tydliga svar. Precis hur man ska göra i punkter. Tack för det.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-10-25 11:55 #9 av: VSK

Ge mig nåt år till så Yrar ha ha ha Skrattar

Jo han är bra. Därav mitt första inlägg i den här tråden. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.