Annons:
Etikettdatorköp
Läst 2849 ggr
Fridaaaa
2015-10-27 21:04

Netonnet ligger på minuslistan!

Jag beställde dator från dem i torsdags kväll, hämtade ut den idag.
Då fungerar inte strömsladden och när vi kopplade in en annan som passade så kommer det upp att någon redan har användare på datorn alltså är den använd!

Så får det väl ändå inte gå till?
Ska ringa till dem imorgon.
Nu ligger de på minussidan :/ Och jag som verkligen längtat efter att få hem datorn :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aniara14
2015-10-28 00:36
#1

#0 Ifall du har köpt datorn som ny, och betalt fullt nypris, så ska den inte vara använd av någon annan. Men jag vet att Netonnet brukar ha ganska många s.k. Fyndvaror med nedsatt pris till salu, fast då ska det ju anges tydligt. Kan det vara en sån Fyndvara som du råkat beställa av misstag? Om inte så ska du få skicka tillbaka den på Netonnets bekostnad, och sen få en ny av samma modell.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[VSK]
2015-10-28 01:15
#2

Det där är absolut inte första gången det skett. NN är kända för detta. Har hänt otaliga ggr med datorer, surfplattor, mobiler mm.

Kaj
2015-10-28 08:50
#3

Inte ens fyndvaror får netonnet sälja som har konton upplagda på datorn.
De skall naturligtvis göra en total ominstallation av datorn innan den går ut även om det är en fyndvara som någon annan lämnat tillbaka.

Pryoelever i deras tekniska support.

Varje gång jag går till deras tekniska support och har en mer kvalificerad fråga typ vilken processor har xxx eller stödjer mediaspelare xxx filformat xxx så får man aldrig annat än ett förvirrat uttryck tillbaka. De börjar googla och ha sig men om infon fanns på google hade jag redan hittat den så klart.

Fridaaaa
2015-10-28 10:32
#4

#1 Detta var ingen fyndvara nej. Det hade jag redan kollat upp.
De har inte fler av den datorn, den är inte längre i deras sortiment. Och de har ingen likvärdig till det priset :(

#2 Aldrig hänt oss eller andra vi känner :/ Alltid varit supernöjd

Vi ringde netonnet. Jag får köpa ny laddare och skicka kvittot till dem och sedan får jag några hundra i avdrag på datorn. Och de bad om ursäkt.
Sökt och sökt efter dator som uppfyller det jag behöver inom det pris jag kan ge och inte hittat annat än denna :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
2015-10-28 11:13
#5

#4

Det är möjligt att det inte hänt några du känner, men det finns fler NN-varuhus 🙂

Fridaaaa
2015-10-28 11:15
#6

#5 De har beställt precis som jag, dvs inte gått in på något varuhus.
Jag själv har beställt flertalet gånger med :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flisan708
2015-10-28 12:26
#7

Jag har faktiskt aldrig upplevt något sånt med Netonnet och jag har handlat otaliga gånger från dem även sk fyndvaror. Aldrig varit något problem. Måste säga att det är hemskt att det händer. De ger sig själv ett dåligt rykte.

Aniara14
2015-10-28 22:40
#8

#4 Vilken dator är det du köpt? Finns produktsidan för den kvar hos Netonnet, och har du i så fall en länk till den?

Jag har också köpt hemelektronik från dom några gånger, och såvitt jag kunde se så var det helt nya oanvända grejor. Men jag och andra med samma goda erfarenhet har kanske bara haft tur då, eller vad ska man tro?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
2015-10-28 22:43
#9

#8 Nej som sagt har den utgått från sortimentet. Jag beställde den i torsdags sedan i måndags såg jag att den utgått från sortimentet. Men stod inte på sidan när jag beställde.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
2015-10-28 22:47
#10

#9 Jaha okej, jag tänkte att kanske produktsidan för just den datorn låg kvar i alla fall, trots att den är slutsåld/utgått ur sortimentet. Många andra nätbutiker har det så, det vet jag, men kanske inte Netonnet då.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
2015-10-28 22:48
#11

#10 Ingen aning, kan kolla

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-10-28 22:52
Aniara14
2015-10-28 22:58
#13

#12 Ja, där ser man, den fanns kvar i alla fall, tänkte nästan det för det brukar ofta vara så. Tänker du behålla den? Om den verkar vara okej och fungerar som den ska, så kanske det inte gör så mycket att den varit lite använd? Om du är nöjd med den annars, menar jag.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Fridaaaa
2015-10-29 09:30
#14

#13 Ja jag kommer att behålla den. Min andra är inte mycket att hänga i julgranen längre, och inte hittat likvärdig för det priset så :/ Men gjort en fabriksåterställning osv på den.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
2015-10-30 00:23
#15

#14 Ja, men då är det nog ingen fara, för efter en fabriksåterställning så ska den ju vara nästan som ny igen, ifall nu inte föregående användare haft sönder den rent fysiskt, i själva hårdvaran alltså, och det får vi ju hoppas att hen inte gjort.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
2015-10-30 14:09
#16

#15 Ja än så länge ser det bra ut :)

Sambon fick tag på dem igen. En som var trevligare och hon ser till att de skickar en orginalladdare till mig utan extra kostnad så jag slipper böka med det och gav mer rabatt på datorn :) Så allting glömt ;) Bra när de har så bra kundservice :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara14
2015-10-30 23:37
#17

#16 Heja, heja! 🙂 Jag har också ringt till deras kundtjänst en gång, och han som svarade var väldigt vänlig och hjälpsam, så det var jag helt nöjd med.

Om det visar sig i framtiden att den här datorn du fick är lika bra och håller lika länge som en helt ny, så kanske det rentav är en fördel att den var använd, eftersom då fick du ju en del rabatt på priset. Det hade du ju inte fått annars. Extra rabatter är ju aldrig fel, eller hur, he he… 😃

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Fridaaaa
2015-10-31 08:54
#18

#17 Sant hehe man får tänka så! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: