Annons:
Etikettwindows
Läst 1050 ggr
beem
11/1/15, 11:11 AM

Bild fastnad på skrivbordet

Jag skulle  öppna en bild i  Paint Shop Pro.  

Fick ett felmeddelande att bilden innehöll fonter  som inte finns i datorn så jag skulle välja annan font.  Bildens mönster  är gjord av fonter. 

Jag klickade  bort bilden i PSP. När jag sen stänger ner programmet ser jag att bilden ligger på skrivbordet.  Det går inte högerklicka och ta bort eller markera blått och ta bort.

Jag har stängt datorn och startat om.

Hur får jag bort bilden från skrivbordet ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[VSK]
11/1/15, 11:14 AM
#1

Låter som bilden är bunden till nåt program som startas i bakgrunden. Starta om burken i felsäkert läge om inget annat funkar.

beem
11/1/15, 12:42 PM
#2

Jag inaktiverad alla autostart och provade därefter med start i felsäkert läge. Bilden ligger  fortfarande kvar. Om den då varit en liten ikon bara kunden den få ligga där…..och störa….. 😡  men den är 500 x 500 pxl mitt på skrivbordet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
11/1/15, 12:49 PM
#3

Problemet löst. 

Jag gick in i kontrollpanelen > utseende och anpassning  > ändra tema. Där ligger bilden som ej sparat tema.  Jag sparade den och valde ny bakgrund och nu är bilden borta.  Kunden därefter välja den ordinarie bakgrunden. 

Därefter tog jag bort det  sparade nya temat - det felaktiga.  Det gick inte ta bort direkt utan jag var tvungen spara det först.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
11/1/15, 12:55 PM
#4

Aha, du hade sparat den som tema du 😃

beem
11/1/15, 4:09 PM
#5

#4 Nää det var ett troll i datorn som gjorde det 😎


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
11/1/15, 4:14 PM
#6

😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: