Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 1768 ggr
Lia
2015-11-08 17:12

Sidnumrering i Microsoft Word

Jag skriver en uppsats och behöver därför att sidnumreringen startar på sidan 5 istället. Jag har följt lite tips från nätet, och antingen fattar jag inte, eller så går det helt enkelt inte. Någon som kan hjälpa och förklara?

Annons:
annia1
2015-11-09 04:29
#1

Jag vet inte. Men kika i en tråd från förra året "hjälp med word" och se om du kan få tips där.

.

Kaj
2015-11-09 09:52
#2

Vilken version av ord har du?

Om du har minst Word 2013 så gör du så här

Ställ dig i sidhuvudet eller sidfoten där du vill infoga ditt sidnummer
Gå till fliken Design (för sidhuvudet eller sidfoten)
Till vänster har du nu ikonen för sidnummer
Infoga ett sidnummer från någon av formatvalen
Gå tillbaka till ikonen för Sidnummer igen och välj formatera Sidnummer
Under sidnumrering bocka du i Börja med och skriver 5

Kaj
2015-11-09 11:48
#3

Om det däremot är så att du vill starta sidnumrering först från sida 5 och inte alls vara med från de 4 första sidorna så gör du så här

Gå till den sida där du vill att sidnumreringen skall starta (ex sida 5)
Gå till fliken Sidlayout och välj "brytningar" och "Nästa sida"

Dubbelklicka i sidhuvudet på sidan där du nu vill att sidnumreringen skall starta och välj Design fliken och se till att AVMARKERA valet Länka till föregående

Nu kan du infoga ett sidnummer på denna sida och numreringen kommer då att starta först från sida 5 - som default kommer numreringen även att starta med nummer 5. Vill du att den skall starta med nummer 1 från denna sida gör du som jag beskrev i inlägget ovan genom att  Formatera sidnummer och väljer då att ange att den skall börja med sidnummer 1.

Lia
2015-11-09 11:57
#4

Jag har word från 2007, så jag ska först prova tipsen i #1. Dock finns alternativet länka till föregående., men det gick inte att klicka på. Där kolla närmare när jag kommer hem!

Lia
2015-11-17 22:53
#5

Nu har jag provat, och det i #3 fungerade. Tack!

Upp till toppen
Annons: