Annons:
Etikettwindows
Läst 1472 ggr
beem
11/17/15, 1:01 PM

Spara från nätet med Edge

Jag söker inställning i Edge där jag kan ange att jag vid varje nedladdning kan bestämma var filen ska sparas.

Med automatik sparas filer som laddas ner i  Den här datorn > hämtade filer. Det går att under egenskaper ändra till annan mapp men jag vill ha frågan varje gång och möjligheten att välja var det ska sparas.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Kaj
11/17/15, 2:51 PM
#1

Jag har inte testat men tror inte det går (ännu). man ska vara medveten om att Edge är en helt ny webläsare omskriven från grunden så många funktioner som vi idag tar för givan i en webbläsare har man ännu inte hunnit få med. Den utvecklas hela tiden (Microsoft själva ser den mer som i "developer state").
För vanliga mobila enheter som plattor och telefoner har den tillräckligt bra funktionalitet men för oss som kör Edge på en vanlig dator har den fortfarande mycket kvar att visa. Eftersom man ville ha ut den till små enheter så var man tvungen att lägga ut den på alla Windows 10 eftersom Microsoft inte längre gör skillnad på olika enheter. Samma Windows 10 på alla typer av datorer, telefoner, plattor etc.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/microsoft-edge-doesnt-ask-where-to-save-the/3e5511a4-e9ef-477a-990f-76def873b1ad?auth=1

beem
11/17/15, 3:36 PM
#2

#1 Då vet jag att det inte går….än. 

Tack för ditt svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zpookey
11/17/15, 9:27 PM
#3

Öppna sidan i Internet Explorer innan du laddar ner.
Klicka på de tre prickarna i övre högra hörnet när du är på en sida, som har en fil du vill ladda ner, och välj "Öppna i Internet Explorer".
Du kan även göra så att Internet Explorer är ditt standardprogram för att öppna länkar.

Upp till toppen
Annons: