Annons:
Etikettövrigt
Läst 1148 ggr
[Garntroll]
2015-11-20 11:36

Gatis anti- Malwere?

Finns det något gratisprogram som håller undan Malwere - virus. MalwereByte blev ju betaltjänst och funkar inte längre på min dator. Licensen har gått ut.  Har ni några tips? Själv litar jag inte på Microsofts egna antivirusprogram. Fick in ett jättevirus som gav min dator en blackout när jag hade det programmet. Hela skärmen blev toksvart och programvaror slogs ut. Var bara att installera om hela burken.

Annons:
beem
2015-11-20 12:39
#1

Menar du Malwarebytes Anti-Malware. Den  finns fortfarande som gratisversion. 

https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Jag kör även med http://www.superantispyware.com/.

Ingen av dessa utesluter ett bra antivirus.  Det måste man ha.    Kolla vad din internetleverantör  erbjuder vad gäller virusprogram


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
2015-11-20 12:51
#2

Det är Anti-malware bytes PREMIUM som kostar. Vanliga versionen är fortfarande gratis.

Har du Windows är du även skyddad med den inbyggda Windows defender. Många klagar på den men om man inte är på helt super suspekta sidor så skyddar Windows egna alla användare tillräligt bra båda avseende virus och malware och spam.

Jag anser att man bara skall behöva betala för dessa programvaror om man verkligen är i ytterkanterna av Internet och besöker hackar sidor och andra sidor där man inte har koll på vad som finns och om man hej vilt laddar ner filer såsom program och annat och kör dessa utan att veta vad det är. Ett normalt surfande så skal det inte vara något som helst problem att kara sig med Windows defender eller annat gratis program.

Aniara14
2015-11-21 17:27
#3

#2 Kolla här då, stackars Windows Defender får bara en halv vit prick på AV-test…

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Kaj
2015-11-23 09:37
#4

Väljer du Windows 10 så blir resultatet bättre för Windows defender i testerna.

Men det jag sa ovan var inte att den var bäst. Jag sa att om man inte är ute på en massa obskyra webbplatser, installerar okända program, hej vilt öppnar mail från okända etc så är Windows Defender tillräckligt skydd för de allra flesta.

Upp till toppen
Annons: