Annons:
Etikettwindows
Läst 2111 ggr
Hallengren
11/22/15, 5:31 PM

ren installation av win10?

hejsan

är så att jag behöver lägga om Windows i datorn, men så jag undrar om jag kan använda serial som jag fick med datorn som är till win 8.1? eller har man fått ny serial vid uppdateringen av Windowset?

vågar inte formatera hårddisken innan jag vet om man fått ny serial eller inte.. :P

Annons:
Zpookey
11/22/15, 5:48 PM
#1

Vad jag vet så får du ta den långa vägen…alltså installera Win8.1 först och sedan uppdatera. Du kan inte installera Win10 direkt med Win8.1-nyckeln.
Vad jag vet alltså. Möjligt att någon annan har ett roligare svar.

[VSK]
11/22/15, 5:53 PM
#2

Det ska gå att installera 10:an med din 8.1 licens iom senaste versionen av tian, men vågar faktiskt inte lova nåt. Lika bra att säga så.

Kaj
11/23/15, 9:51 AM
#3

Jag har för mig att alla som har qwWin 7 eller Win 8, 8.1 har en UPPGRADERINGS licens. Därför är jag tveksam till om det går att installera direkt utan att först gå via Win 8.1 (i ditt fall).
Dock ska man kunna göra en uppgradering från WIn 8.1 till Win 10 först. Då kommer du erhålla en ny Win 10 serial key som du sedan kan göra en ren Win 10 installation av. Nycklen hittar du under aktivera ditt windows (kontrollpanelen/System)

Men om du ändå skall omformatera så spelar det ju ingen roll.
Pröva först med en ren Win 10 installation och om den säger ifrån (kommer den göra nästan omgående antar jag) så är det bara att börja om med att installera Win 8.1 först och därefter lägga på Win 10.
Även i detta fall blir det som en ny ren installation eftersom det är Win 10 som installeras och hela Win 8.1 läggs i en backupkatalog på din C disk.
Under installationen kommer även alla dina programinstallationer på Win 8.1 att flyttas över och installeras på din Win 10.
Vill du inte ha detta så se till att du bara har de program du verkligen vill ha med installerade på din Win 8.1 innan du påbörjar din Win 10 uppgradering

Du hittar mer info om hur du kan göra här
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634108/windows-10-dvd-usb

Upp till toppen
Annons: