Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
Annonsprogram / Virus

heroku app?

2015-11-23 09:02 #0 av: papa-bear

mitt malware har börjat flagga för något som har herokuapps som domän, men när jag söker på det verkar det vara en molnplattform, någon som vet varför malweres har börjat flagga för det?

Anmäl
2015-11-23 23:38 #1 av: Zpookey

Har du installerat någon programvara som använder heroku som plattform?
Det verkar ju vara en molntjänst som kan skräddasys med egen logo för företag som inte orkar eller har råd att utveckla en egen.

Anmäl
2015-11-24 11:05 #2 av: papa-bear

#1 nej, det har jag inte, men jag märkte att det var bara när jag gick in på lokalblaskan och AB som det hände, idag har jag inte sett något, så malwareprogrammet kanske har uppdaterats och ser att det inte är någon fara

jag gjorde en googling på det också, och fick samma svar som du, att det var en molntjänst.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.