Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 2986 ggr
Carrosh
1/4/16, 11:37 PM

Svarta videos på Facebook

När jag ska kika på videoklipp på Facebook är det bara svart. Det är bara facebook-videos och i alla webbläsare. Flash är uppdaterat, datorn omstartad och jag kan inte riktigt hittad vad som är problemet. Finns det någon som kan hjälpa mig att lösa detta?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[VSK]
1/5/16, 10:01 AM
#1

För att kolla på videoklipp från de stora drakarna, tex youtube, så behöver du inte använda flash utan de använder html5 för det. Flahs skall du undvika så mkt det går pga säkerhetsrisker. Men nu så beror det ju på vart fb länkar klippen ifrån så klart. Det finns ju massor som använder flash fortfarande.

Exakt vad menar du med svart?  Kolsvart eller väldigt mörk bild?

Carrosh
1/6/16, 1:31 AM
#2

#1 Det är filmklipp som är upplagda på facebook, inte länkade. De är helt kolsvarta, men ljudet finns där fortfarande.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[VSK]
1/6/16, 8:42 AM
#3

#2

Det beror oftast på en saknad/trasig codec isf.

-

Enkelt test https://www.adobe.com/software/flash/about/

http://www.itma.vt.edu/tech/shockwave.htm

https://www.youtube.com/html5

Om du fixar alla tre sidor utan fel, så ligger felet nån annanstans i din dator. Som exempel skulle det kunna vara filter som finns installerade i din dator där du måste godkänna varje sida du vill se klipp på. Är lite svårt att gissa då du varken har sagt vilket operativsystem eller webbläsare du har. Vet inte ens om du provat med flera olika webbläsare.

Du har givetvis installerat senaste drivrutinerna för ljud och grafik antar jag. Väldigt viktigt om du kör med Windows 10.

Windows/fönsterknapp +r "dxdiag" (utan hartassar) tryck enter. Vad säger diagnostikprogrammet?

Carrosh
1/6/16, 9:12 AM
#4

Skrev i första inlägget att jag provat i flera webbläsare.

Dock funkar det nu igen, så det var nog något tillfälligt. Jag får återkomma om det händer igen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[VSK]
1/6/16, 9:19 AM
#5

Alla kan betyda 1 eller 5, men gott det ordna sig iaf 🙂

Carrosh
1/6/16, 9:33 AM
#6

Haha hade det bara varit en hade man ju skrivit det, men nu var det hela 3 stycken: Chrome, Firefox och Opera. Men men. Ja, tur det ordnade sig, nu får vi hoppas det håller i sig också. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[VSK]
1/6/16, 9:40 AM
#7

😃👍

sisela
1/6/16, 3:28 PM
#8

Så har jag också, ibland… Det kommer och går så jag har inte orkat försöka fixa det.

Carrosh
1/7/16, 9:48 AM
#9

Funderar på om man kanske behöver uppdatera lite drivrutiner…?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[VSK]
1/7/16, 10:00 AM
#10

#9

Det är alltid bra att hålla sig uppdaterad med drivrutiner.

Jag själv har problem att när jag spelar videoklipp inbäddat, så kan klippet bli väldigt mörkt, och jag får spola tillbaka klippet för att bilden ska bli normalljus. Har garanterat med grafikdrivarna och Windows 10 att göra. Irriterande? -ja.

Carrosh
1/9/16, 7:20 AM
#11

#10 Det verkar vara väldigt mycket problem med Win 10 än så länge. Jag väntar med att uppdatera tills de löst buggarna och lite annat.. Fast håller mig ju helst kvar vid Win 7 så länge det bara går. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[VSK]
1/9/16, 8:20 AM
#12

#11

Var du rädd om din Windows 7 🙂

Upp till toppen
Annons: