Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
08. Tillbehör

Sladdar Glappar

2016-01-08 16:36 #0 av: batmanthebun

Blir så irreterad, under en månad har tre sladdar bestämt sig för att glappa. Så behövt köpa ny sladd till hörlurar, mobilladdare och nu så så funkar inte laddaren till datorn heller. 

Har ni några tips och tricks på hur man ska göra för att sladdarna ska hålla lite längre? Mina laddare till både mobil och dator brukar aldrig hålla mer än ett år eller två. Hur brukar ni göra när ni packar för att inte skada sladden?  Det brukar vara det som oftast händer mig, att jag pajar sladden när jag tar med datorn någonstans. 

Anmäl
2016-01-09 00:05 #1 av: cookies

Något som många av mina kompisar gör är att de spänner sladdarna jättehårt när dom lindar dom runt t.ex. telefonen. Ha lite löst uppe vid kontakterna så att det in spänner/drar i kablarna

Annars är det bara att försöka vara försiktig när dom är ikopplade, så det inte "bryts" i kontakterna/uttagen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.