Annons:
Etikettövrigt
Läst 1094 ggr
Cool-Cat
2/9/16, 3:15 PM

Kopiera filer från audio cd-r till hdd

Jag försöker kopiera musik från en audio cd-r till hdd.

Kan inte se de fulla filerna på skivan. När jag kopierar den sparas bara småfiler på 44 byte.

Det går bra att lyssna på skivan så filerna finns bevisligen där.

Någon som vet hur jag ska göra?

Annons:
Inkanyezi
2/9/16, 3:31 PM
#1

Det du vill göra kallas att rippa, och det hänger lite på vad du har för operativsystem och vilket program du använder.

Det förekommer också att det inte är en audio-CD, utan att den har någon form av "kopieringsskydd", som gör att du bara får med den där lilla snutten. Det finns sätt att komma runt sådana skydd, och det är fullt lagligt, så länge du bara kopierar för att själv kunna lyssna.

Om det finns någon slags kopieringsskydd får skivan inte ha CDDA-logo, och den får då inte heller finnas på skivans omslag eller ask.
http://www.dicentia.com/DOWNLOAD.544.aspx

Om kopierinsskydd är problemet och skivan, asken eller medföljande papper har logo, kan man lämna tillbaka skivan där den är köpt för att få pengarna tillbaka.

Cool-Cat
2/9/16, 3:33 PM
#2

Jag har Win 7 och det är egen musik som min bror spelat in från kassetband och fört över till en cd-r skiva.

Inkanyezi
2/9/16, 3:38 PM
#3

Du bör kunna använda mediaspelaren för att kopiera, det gick i alla fall med tidigare versioner av Windows. Nero grejade också att rippa, men det kan finnas någon som är mer hemma på Windows än jag. Jag använder Linux, och där stoppar man bara in skivan och väljer vad man ska göra.

Cool-Cat
2/9/16, 3:44 PM
#4

Det fungerar!!!

Rippar i Win media player

Tack Inkanyezi!!!

Upp till toppen
Annons: