Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1386 ggr
The Cajsa
2/19/16, 11:54 PM

Värde på gammal dator

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej har fått erbjudande att köpa en mini PC för 650 kr. Det är ingen högre prestanda o den lanserades 2011. Är denna värd de pengarna? https://www.netonnet.se/art/NoSection/hp-mini-210-3001so/156580.4881/

Annons:
[postmortum91]
2/20/16, 12:01 AM
#1

Den är begagnad alltså?

Jag hade inte köpt den iaf, känns inte värt pengarna

The Cajsa
2/20/16, 12:06 AM
#2

Okej, tack för snabbt svar! Jag är inte jätteduktig på att utläsa prestanda osv så jag tänkte kolla med alla duktiga människor härinne. Jag hoppar den affären. Ha en fortsatt fin kväll! :)

Taggeman
2/20/16, 12:19 AM
#3

Jag titta på hur mycket minne som går att installera o det är bara  Maximalt 1 GB. Man kommer knappt kunna att surfa på internet med den idag. man behöver minst en 4GB om det ska flyta på utan att datorn hackar o stannar upp.

Jag skulle inte köpa den, har en med liknande värden o den är nära soptippen nu.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

The Cajsa
2/20/16, 12:37 AM
#4

Tack snälla för ditt svar. Nää, det är nog mkt bättre att satsa mer pengar o få ngt man blir nöjd med :) Så skönt att det finns en sån här sida där man kan få råd :)

[postmortum91]
2/20/16, 12:44 AM
#5

Ja, lägg mer pengar så du får en hyfsad dator. 
RAM-minnet ska som sagt vara iaf 4 GB, sedan är det bra om processorn inte är stenålder också.

Zepp
2/22/16, 12:40 AM
#6

En kopp kaffe med bulle är den värd.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Kaj
2/22/16, 9:11 AM
#7

Jag säger som alla ovan.

Du kommer knappt kunna surfa på den. Skall du ha mer än en flik uppe samtidigt lär den börja lagga ordentligt.
Sedan är den begagnad och från 2011 så du vet ju inte hur länge den kommer hålla. Först ut och lägga av blir väl hårddisken.

Avråder från köp

_Fisken
2/23/16, 6:30 PM
#8

Spar nätdelen. Den kan vara bra att ha kvar. Men betala inget för den!
4G eller mer i RAM, >2GHz i processorhastighet är min rekommendation.  Det är minimum.

Upp till toppen
Annons: