Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1315 ggr
[Allanboysen]
2/20/16, 9:16 PM

Skivspelaren

hej!
Jag har en HP dator, ca 2 år gammal, 3 år till julen.

CD-skivspelaren har slutat fungera. När jag sätter i en skiva hör man hur datorn bearbetar med den, och sen hur det slutar. Det kommer inte upp något på skärmen och jag får inte upp skivan. Om jag går in och kollar under enhets hanteraren är CD spelaren där (inte skivan, bara spelaren) och det finns två st "filer" under. Under båda dem står det "Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)". Kan någon hjälpa mig? Inga skivor funkar i min dator.

Med vänlig hälsning

Annons:
Inkanyezi
2/20/16, 9:32 PM
#1

Berätta lite mer om din dator och om CD-spelaren.

Vad är det för dator, och vad är det för spelare, och vilket operativsystem.

[Allanboysen]
2/20/16, 9:54 PM
#2

#1 det är en vanlig windows 8 HP dator Pavilion, 2 år gammal. Vet inte så mycket om spelaren. står Huawei på cd, antar att det är namnet på cd:n?

Inkanyezi
2/20/16, 10:14 PM
#3

Prova med att installera om den. Det kan ju vara fel på den också, men det verkar som om konfigureringen är knas, och det ska Windows kunna laga.

Ibland är det enklaste att avinstallera den och be systemet leta efter ny hårdvara.

Annars skulle jag i ditt läge byta skivspelaren. De brukar ofta knasa, och de är inte särskilt dyra.

[Allanboysen]
2/21/16, 12:22 PM
#4

hur ominstallerar jag den?

När jag "tagit" bort den, ska datorn själv hitta en likadan att installera, eller måste jag surfa fram en?

beem
2/21/16, 12:53 PM
#5

Är det en spelare inbyggd i datorn eller är den separat ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
2/21/16, 3:14 PM
#6

Man tar bort den i datorns inställningar för hårdvara, och sedan ber man datorn leta efter den, rutinen sök ny hårdvara. När den då hittar den, kommer den att leta efter senaste drivrutinen. Den ska vara ansluten till Internet för att kunna hitta senaste drivrutin.

Annons:
[Allanboysen]
2/24/16, 11:41 AM
#7

Spelaren är inbyggd i datorn.

okej tack, jag ska testa.

[Allanboysen]
2/24/16, 11:42 AM
#8

hur kommer jag dit där jag ska ta bort/avinstallera den? ;)

Upp till toppen
Annons: