Annons:
Etikettinternet
Läst 909 ggr
Novelia
3/9/16, 9:05 PM

Ansluten med I funkar inte

Styrplattan/musen på min laptop slutade att fungera så jag blev rekommenderad att återställa datorn till fabrikinställningar, vilket jag gjorde. Nu funkar musen igen MEN inte internet. Jag surfade i 10 min sen försökte jag uppdatera till Windows 10, hela dagen går och ingenting händer så tillslut upptäcker jag att det inte går att komma ut på internet längre. Förmodligen därför den aldrig lyckades uppdatera? Det står att jag är ansluten men inga sidor kan visas. Har försökt hela kvällen att få igång det, startat om Rauter, datorn och sökt efter fel. Någon som vet vad som är fel? Ska jag Behöva göra en återställning IGEN?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Kaj
3/10/16, 10:29 AM
#1

Det kan vara så att drivrutinerna för ditt nätverkskort inte är uppdaterat för Win 10.

Svårt att avgöra då vi inte vet vilken dator du har.

Men kolla på din datorleverantörs hemsida för drivrutiner. Ladda ner de senaste för nätverkskortet och Win 10 (lägg på en USB sticka eller så).
Uppdatera därefter din laptop med dessa drivrutiner (brukar vara så enkelt att du bara kickar å en exe fil).

Jag har ex en Intel NUC dator som funkade klockrent med Win 8.1. När jag sedan uppdaterade till Win 10 så var jag först tvungen att ladda hem Intels drivrutiner för NUC. När jag gjort det och uppdaterat hoppade nätverket och Internet igång utan problem.

Novelia
3/13/16, 11:46 AM
#2

Jag hade Windows 10 på denna innan jag återställde den, då gick den tillbaka till windows 8.

Synd att jag inte såg det här förrän nu efteråt för det hade nog varit smidigare att testa det du tipsade om istället för att återställa den igen. Nu funkar det i alla fall:)

I have no sympathy for people without empathy

Upp till toppen
Annons: