Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 1912 ggr
taylor__lambert
3/14/16, 3:50 PM

Outlook

Vet inte om någon annan har detta problemet. Men nu denna vecka så går det inte att använda outlook via chrome. Explorer kan jag logga in på outlook med men explorer är så sjukt seg att det bara är frustrerande samt att den inte loggar ut från tidigare persons konto.

Varför funkar inte outlook på chrome helt plötsligt?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Majaa12
3/14/16, 3:55 PM
#1

På min funkar det bra, precis som vanligt.. Har du provat att rensa sökhistoriken? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

taylor__lambert
3/14/16, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 ja.
Så här ser det iaf ut. Går inte att uppdatera heller då hamnar man på samma sida.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Kaj
3/15/16, 10:49 AM
#3

Det är beroende på hur Chrome hanterar SSL protokollet. SSL skall man inte längre använda sig av utan man skall gå via TLS. I Internet Explorer finns detta som en inställning där man kan slå av SSL och bara använda TLS så därför funkar den i IE.
Outlook.com som är en del av live.com använder bara TLS med fallback till SSL pga sårbarheten i SSL. Chrome har dock av någon konstig anledning problem med detta så det är inget du är ensam om.

Du kan pröva att slå av SSL3 genom att i egenskaper för Chrome lägga till följande sträng efter chrome.exe" --ssl-version-min=tls1
Högerklicka på chrome ikonen välj egenskaper och under genvägsfliken i target rutan lägg till strängen efter chrome.exe. OBS det skall vara efter " tecknet och det skall vara ett blanksteg innan du skriver in texten ovan.
Om detta fungerar så skulle jag göra så att jag inte skulle ha det på alla chrome sidor. Skapa då en ny genväg till chrome och lägg in denna sträng. Använd sedan genvägen bara till live.com adresser. Detta för att SSL3 inte är tillräckligt säkert.

Ett annat alternativ är att gå in i chrome under inställningar, avancerade inställningar och sedan under HTTPS/SSL titta på dina certifikat. Välj fliken Ej betrodda certifikat. Se om du har login.live.com där. Om du har det så är förmodligen datumet för det certifikatet gammalt. Du kan då först pröva att exportera certifikatet ut till skrivbordet (som backup) och därefter ta bort det ur Ej betrodda certifikat.
Vill du backa tillbaka så kan du sedan importera certifikatet igen.

taylor__lambert
3/15/16, 11:04 AM
#4

#3 tack ska prova detta när jag kommer hem!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/15/16, 6:13 PM
#5

Det funka, :D

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/17/16, 3:05 PM
#6

Men nu funkar det inte längre :/ men nu är det en annan kod istället. Blir hel knäpp snart. Får nog lov till att använda explorer då.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: