Annons:
Etikettövrigt
Läst 1483 ggr
aneri
3/20/16, 11:04 AM

lösenord hjälp

Min dator vägrar plötsligt att acceptera mitt lösenord, så jag kan inte komma in på datorn. Jag har Windows 7. För länge sedan försökte jag att att ta bort lösenordet men det gick inte. Istället gjorde jag ett enkelt lösenord, ett mellanslag, och det här fungerat i ett halvår. Men nu säger datorn att jag ska ladda in med mitt senast använda lösenord och det gör jag ju, men det går inte. Vad ska jag göra? Jag måste komma åt filer ssamt betala räkningar.

Annons:
Record
3/20/16, 10:08 PM
#1

Har din dator börjat nedladdningen av win10? Hände detta den 18/3 16 kan jag se en likhet med andra datorer som har samma. Försök logga in med bara Enter.

Aniara14
3/21/16, 12:47 AM
#2

Ibland verkar det som om det ställer till mer problem än det gör nytta att ha lösenord på datorn.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

aneri
3/21/16, 7:42 AM
#3

#1 Ja det hände 18/3. Det gick inte att komma in med enter. Tack för att du försökte att hjälpa mig. Jag får åka till en datorsuport. #2 Jag har försökt få bort lösenordet men det går inte.

Record
3/21/16, 11:30 AM
#4

Är även namnet på inloggningsrutan ändrat?

Vilket fabrikat är det på din dator?

Du får inte bort lösenordet om du inte kommer in i datorn. Många är drabbade med denna åkomma hoppas det ordnar sig.

Kaj
3/21/16, 11:52 AM
#5

Om man nu är så oförsiktig att man vill ha en automatisk logon på datorn så går det att fixa. men det är inget jag rekommenderar för då kan även virus och annat skräp installeras utan att du märker något.

Det första du måste göra är att logga in på din dator med ett admin konto
Skapa sedan ett vanligt användarkonto - alltså inte enbart adminkontot.
Gå till säkrutan och skriv netplwiz och starta det programmet (om du uppmananas att ange användarkonto och lösenord skall du göra det med adminkontots uppgifter)
På fliken User (användare), har du en checkbox för must enter a user name and password to use this computer - Användare måste ange ett användarnamn och lösenord för denna dator.
Ta bort ibockningen för det valet så att man inte längre behöver logga in på datorn manuellt.
Nu kommer du få upp ett inloggnings fönster. Där skall du nu ange dit vanliga användarkonto och dess lösenord (ange inte ditt adminkonto här för då blir du rejält sårbar för virus och dylikt).
Bekräfta med OK

När du nu startar om datorn kommer den att loggas in automatiskt med det konto och lösenord du angav.

Record
3/21/16, 3:42 PM
#6

#kaj

Felet har kommit från MS den 17/3 -16 "kritisk uppdatering", har under dagen fått flera datorer med inlogg-problem, Löste det med en Linux-sticka för att sudda och upplägg av använd-konto och admin-konto. Fick även göra en återställning till den 16/3.

En som inte klagar på tian o "GodMode"

Annons:
Inkanyezi
3/22/16, 4:07 PM
#7

#6 av: Record: "Löste det med en Linux-sticka"

Jo, jag kan inte räkna dem alla …

Alla de gånger Windows-problem har lösts med Linux. Men jag kommer ihåg när jag gjorde det första gången. Det var 1995.

aneri
3/28/16, 10:10 PM
#8

Jag tog datorn till en datorverkstad och fick hjälp. Men när jag kom hem hade jag fått ett virus som krypterade alla mina dokument till oanvändbarhet. Det tog även bort min skrivbordsbild samt förbrukade 36 GB på en halvtimmes surf, så nu kan jag inte använda datorn utan måste lämna in den igen för rensning. Kanske har viruset orsakat mer skada som jag ännu inte har upptäckt. Avasti virusskydd är tydligen inte pålitligt.

Kaj
3/29/16, 10:59 AM
#9

Fick du ett virus från datorverkstaden???
Eller hade du ett virus som var orsaken till att du inte kom åt din dator men lösenordet.

om det var verkstaden som gav dig virus bör du ta ett allvarligt snack med dom

Om du fått viruset själv ja då har du bara dig själv att skylla dessvärre.

Upp till toppen
Annons: