Annons:
Etikettövrigt
Läst 959 ggr
[_fetswd]
3/23/16, 7:12 PM

Konstigt mail?

Hej!

Idag när jag loggade in på mailen hade jag fått e-post från mig själv, meddelandena var alltså skickade från min egna e-postadress. I mailet stog det "skickat från min Sony Xperia" och en ZIP fil var bifogad. Denna fil var sedan en JScript fil.

Har någon varit inne på min mail eller vad har hänt? Vad ska jag göra?

(jag har telia webbmail)

Annons:
Jalking
3/23/16, 11:52 PM
#1

Har du inte skickat det själv avsiktligt så ska du inte öppna någon bifogad fil!

Marinas Mix
3/24/16, 9:04 AM
#2

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

_Fisken
3/26/16, 1:15 AM
#3

Jag skulle inte klicka på nåt alls i mail. Sen skulle jag installera malware bytes och scanna datorn….

kattöga
3/26/16, 9:40 AM
#4

Såna mail får jag varje dag nu sen en-två veckor. Öppna aldrig såna mail! Dom kan innehålla vad som helst som förstör datorn….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marinas Mix
3/26/16, 9:51 AM
#5

Har också fått flera sådana nu de senaste dagarna.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

_Fisken
3/26/16, 10:53 AM
#6

Det är en bra regel att aldrig klicka på länkar i mail. Då tror jag man generellt sett slipper mkt troll i datorn.

Annons:
Kaj
3/29/16, 11:03 AM
#7

Att mailet ser ut att komma från dig själv är inte svårt att åstadkomma. Det kommer från ett bluff företag och inte från dig själv.
Du ska så klart INTE öppna ZIP filen och INTE köra några Jscript.
Man skall aldrig öppna zip, exe, bat, Jscipt mfl via mail om man inte vet vem det kommer ifrån och att man själv begärt den filen av dom

_Fisken
3/29/16, 11:09 AM
#8

Precis. Lika dumt som att köra bil onykter.

Upp till toppen
Annons: