Annons:
Etikettinternet
Läst 1191 ggr
taylor__lambert
4/4/16, 8:53 PM

Jag blir galen (PDF)

Jag blir rent ut sagt galen, frustrerad och riktigt ****** arg över att min dator VÄGRAR skicka pdf filer till min skrivare. Hur ska jag lösa det?

När jag klickar "skriv ut" så vill den spara pdf:n till min dator, klickar jag på ändra så fanns det för 5 sek sen att man kunde skriva ut men den skickade inte utskriften ändå.

Använder jag kort kommando (crtl + P) så blir det ändå samma sak. 

Och konvertera kan jag ju inte göra för jag har inget Adobe konto. Lägga till en skrivare via adobe acrobat reader funkar inte heller som den säger åt mig, finns ingen knapp någonstans och jag kan ju inte göra något ändå antar jag om jag inte är inloggad?

Hur ska jag göra?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
_Fisken
4/4/16, 9:00 PM
#1

Det *kan* finnas en klickruta under skrivaren som heter "Skriv ut till fil".  Kolla Startknappen/Enheter och skrivare (tror jag det hette). Sen högerklick på den riktiga skrivaren…

taylor__lambert
4/4/16, 9:17 PM
#2

#1 på själva skrivaren? Eller via datorn? 
Jag har en ganska gammal modell av skrivare så den kanske inte har en sån funktion

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Inkanyezi
4/4/16, 9:20 PM
#3

Bra fråga, men det kan möjligen underlätta om du berättar vilket operativsystem du har i din dator.

Om du kan skriva ut från andra program och det bara skiter sig med Adobe Reader, kanske du kan prova att använda någon annan, t.ex. Foxit, eller en plugin till webbläsaren?

_Fisken
4/4/16, 9:30 PM
#4

På datorn, under Start nere till vänster, har du (om du har Windows) en meny som ska heta nåt med "Enheter och skrivare".  Där ska din skrivare finnas. Om du högerklickar på skrivaren får du upp en liten meny. Där finns Egenskaper för skrivaren. Klicka runt där och leta efter en klickruta som heter "Skriva ut till fil".

taylor__lambert
4/4/16, 9:31 PM
#5

Har Windows 10
Vet inte om det går att skriva ut från något annat än pdf eftersom jag inte kan konvertera filen. Den är pdf från början, jag ska skriva ut en ansökan.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Inkanyezi
4/4/16, 9:36 PM
#6

Du kanske inte har rätt drivrutiner till skrivaren för W10?

När jag ska skriva ut en PDF drar jag den bara till skrivaren och släpper den där, men det går ju att öppna PDF med hundratals program, så man kan ju använda något annat program för att öppna den när man vill skriva ut om det inte funkar med det som systemet vill, men skrivaren fungerar.

Men som sagt, drivrutiner till skrivaren kanske behöver installeras.

Annons:
_Fisken
4/4/16, 9:47 PM
#7

Det låter som du tidigare har kunnat skriva ut? Att skriva ut från en PDF-läsare ska inte vara svårare än från nåt annat program. 
Win10 har (som jag minns) Enheter och Skrivare under Start knappen…..där har du din skrivare om den är korrekt installerad (MEN kan ha "Skriv ut till fil" ikryssad)

taylor__lambert
4/4/16, 10:01 PM
#8

Aldrig kunnat skriva ut en pdf fil på denna skrivaren vad jag kan minnas. Har kollat inne på "enheter och skrivare". Inne på egenskaper finns bara "allmänt" och "maskinvara". Står att maskinen fungerar korrekt. Går jag in på den så står det bara om scanning.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Record
4/4/16, 10:31 PM
#9

Är du säker på att win 10 använder Adobe, vanligen är det Edge som tar filen för utskrift. Då du inte kan ange vad skrivaren är för fabrikat o typ, är det svårt att vi gissar felen. 🤔

taylor__lambert
4/5/16, 10:15 PM
#10

#9 ja, det är den som öppnas, edge kan också öppnas om jag ser till att den gör det. Ingen som frågat vad jag har för skrivare. Har en Lexmark X5470

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Record
4/5/16, 10:28 PM
#11

Lexmark X5470  Är en över tio år gammal skrivare /fax, kan knappast tänka mig att datorn har drivrutiner, aktuella.

Har du Adobe installerat, bör du kunna användas den för att få upp på skärmen, för ifyllnad och sedan utskrift, om inte dokumentet blockerar ifyllnad.

_Fisken
4/5/16, 10:36 PM
taylor__lambert
4/6/16, 5:51 PM
#13

Sa ju att det är en gammal skrivare… man får använda usb sladd för att kunna skriva ut, men av någon anledning så vill inte just bara pdf filer skrivas ut, allt annat kan jag skriva ut, bilder, dokument, allt annat, kanske är för att jag måste betala för skiten men jag har knappast råd med det.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Inkanyezi
4/6/16, 7:18 PM
#14

Nej, man behöver inte betala för att läsa och skriva ut PDF.

Om det är ett formulär man fyller i, kan det vara nödvändigt att använda Adobe Acrobat Reader för att få tillgång till vissa funktioner, men det finns högavis med program som läser PDF och som man kan skriva ut ifrån.

Vad är det du försöker göra när du inte klarar att skriva ut?

Om din skrivare fungerar från exempelvis ordbehandlaren, så är det sannolikt att den också fungerar från Foxit Reader.

Det är alltså programmet du använder för utskrift som inte klarar att skriva ut, så det hänger på vilket program du försöker skriva ut med. Om det går att skriva ut annat, kan du också skriva ut PDF-filer, men det är tydligt att något program du använder till att öppna din PDF som inte klarar att skriva ut.

Den första du borde prova är alltså Acrobat Reader.
https://acrobat.adobe.com/be/en/products/pdf-reader.html

taylor__lambert
4/6/16, 7:25 PM
#15

Har inte tillgång till datorn just nu så jag kan inte kolla upp det än. Och helt ärligt är jag inte jätte teknisk av mig, kan basic but thats it. Men något jag inte förstår är att en pdf som finns på en skolas hemsida som öppnas i ett nytt fönster (chrome) inte går att skriva ut därifrån utan datorn tvingar mig att spara den, varför?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Inkanyezi
4/6/16, 7:58 PM
#16

Existensiell fråga det där? Måste du veta varför?

Är det inte enklare att helt enkelt ta hem filen och skriva ut den?

taylor__lambert
4/6/16, 8:58 PM
#17

för att jag kanskriva ut allt annat via chrome men inte om det är pdf. Så ja, jag måste veta varför det inte går att skriva ut och varför datorn promt vill spara den som pdf fil på min dator när jag försöker skriva ut.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: