Annons:
Etikettwindows
Läst 1725 ggr
Sollar
4/13/16, 10:11 PM

Windows vill schemalägga uppgradering.

Det kommer upp en ruta titt som tätt om att uppgradera till Windows 10, men jag hatar Windows 10 och vill verkligen inte ha det. Men nu står det att windows vill schemalägga uppgraderingen om några dagar och jag är rädd att den kommer att göra uppgraderingen automatiskt om jag inte gör något. Det finns ett alternativ längst ner där det står "schemalägg inte" men om jag klickar på den blir det ingen uppgradering eller sätter den igång med detsamma?

Annons:
Kaj
4/14/16, 9:33 AM
#1

Ingen aning om det blir en schemaläggning eller inte där.
Men om du uppgraderar till Windows 10 så kommer du under 1 månad ha kvar ditt gamla operativsystem så att om du upplever problem od kan backa tillbaka genom att göra en systemåterställning.
Hur du gör för att återgår till en tidigare version av Windows efter att du uppgraderat till Windows 10 ser du här.

Möjligheten att uppgradera gratis till Windows 10 gäller bara 1 år efter första release. Det innebär att den möjligheten försvinner nu i sommar. Därefter får du slänga upp lädret om du vill ha Windows 10.

Sollar
4/14/16, 9:42 AM
#2

Jag vill inte ha Windows 10, jag vet redan hur det är och det är bara problem. Denna datorn har windows 7 vilket är väldigt enkelt att använda så vill ha kvar det så länge som möjligt.

Kaj
4/14/16, 9:52 AM
#3

Jag antar att Schema lägg inte betyder att den inte kommer att uppgradera dig men har som sagt aldrig prövat.

Jag skulle bock i schemalägg inte om jag vore som du och ifall den nu ändå uppgraderar så skulle jag göra  en återställning tillbaka till Win 7 som beskrivs i länken ovan.

Record
4/14/16, 10:57 AM
#4

Det gäller att läsa och förstå den 13 sidiga licenstexten för "tian" Det är skillnad att köpa programvaran och att använda den, användningstiden framgår inte speciellt mycket mer än slutet på gratis uppdatering av tidigare köpt programvara till juni 2016. 🤔

Spectabile
4/14/16, 5:36 PM
#5

#0 Jag har också fått upp den där rutan ett par gånger. Jag har klickat på "schemalägg inte" och än så länge har det gått bra, dvs jag har sluppit Windows 10 hittills.

Sollar
4/14/16, 6:42 PM
#6

#3 och #5 Tack.

#4 Jag förstår inte riktigt? Jag är ju inte intresserad av tian.

Annons:
Aniara14
4/14/16, 9:06 PM
#7

#0

1. Kan du inte bara högerklicka på allting som kommer i Windows Update, som har med Win 10 att göra och sen välja "Dölj uppdatering"?

2. Du ska också stänga av automatiska uppdateringar i Win Update, om du inte redan har gjort det. Men då måste du göra en manuell sökning varje dag själv istället, så att du inte missar viktiga och nödvändiga uppdateringar till ditt Win 7. Det blir lite extra besvär, men det är det ju värt för att slippa bli påtvingad Win 10 om man inte vill ha den.

3. Och dessutom kan du dölja "Get Windows X" ikonen i meddelandefältet längst ner till höger på skrivbordet också, så slipper du se den och bli påmind om eländet hela tiden.

Jag har gjort alla dessa tre punkter för länge sen, och har inte sett skymten av nåt Win 10 relaterat alls sen dess. Hoppas att det fortsätter så…

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Sollar
4/23/16, 12:10 AM
#8

#7 Ursäkta mig, jag läste och skulle svara om en stund, men det blev visst en rätt lång stund eftersom jag glömde bort det. Iaf så upptäckte jag att jag inte behövde göra något, datumet för schemaläggning flyttas fram varje dag om jag inte gör något.

Upp till toppen
Annons: