Annons:
Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
Odd
2016-04-17 12:36

Använda laptop som skärm till stationär dator?

Hej, jag skulle behöva hjälp med ett relativt akut problem. Klumpig som jag är lyckades jag tappa min TV/Skärm till datorn igår när jag städade, så hela bilden är bara en enda stor statisk spricka när man startar den, går inte att se något alls… Jag försöker komma på en snabb lösning eftersom jag behöver datorn idag men inte har råd att springa ut och skaffa en ny skärm utan måste vänta på försäkringen, har googlat runt på olika sätt att koppla ihop datorn med en surfplatta, mobil och laptop men bara hittat lösningar som kräver att man redan har en fungerande skärm för att kunna starta en skärmdelning via inställningar. Men eftersom jag är rättså kass på att googla efter tekniska lösningar tänkte jag fråga här om någon kanske vet ett sätt. Jag har alltså en laptop som jag kan koppla ihop med den stationära via en hdmi sladd, men det kommer inte upp några alternativ under skärminställningar på laptoppen när den är ikopplad, så jag vet inte om det ens är en möjlig lösning? Om inte, finns det något annat jag kan göra via wifi, annan port eller med en surfplatta? Plattan är en Huawei och har inga portar förutom till usb. Jag har även en Samsung android, men det är en ganska gammal version, så något stort hopp finns det inte där… Tacksam för råd! Mvh, Odd

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Upp till toppen
Annons: