Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 1602 ggr
Odd
4/29/16, 11:10 AM

Problem med hemsidor

Hej igen, nytt problem…

Jag kan inte komma åt vissa hemsidor sedan igår, antingen så står det "Webbsidan kan inte nås. Hemsidan tog för lång tid på sig att svara." (Chrome) eller så laddas den inte överhuvudtaget (Internet Explorer). Det är även problem med hemsidor som jag kommer åt, iFokus t.ex laddar inte bildfiler som avatarer eller smilies. 

Hemsidan som jag försöker nå är www.tidningsbararna.se, jag var inne på den igår och skulle skicka in en ansökan när mitt internet tog slut, så jag lät hemsidan vara öppen (hade skrivit ett personligt brev som jag ville spara men inte hade ett textprogram att kopiera in det i) och väntade på att mor skulle komma hem så jag kunde skicka in den. Jag glömde bort att uppdatera hemsidan igen efter att jag aktiverat wifi och tryckte bara på "Skicka", då hamnade jag på "…hemsidan kan inte nås" länken och jag har inte kunnat ansluta mig sedan dess.

Jag skiftar för tillfället mellan två olika nätverk, en dosa från Tele2 och mors hotspot på telefonen när hon är hemma och har haft lite problem med att ansluta till hotspotten de senaste dagarna. Datorn hittar nätverket men säger att jag inte har någon internetanslutning även om det fungerar på alla andra enheter.

Har testat att starta om datorn (både starta om och stänga av, den har varit avstängd hela natten), wifin både på dosan, mors telefon och datorn samt testat att ansluta till min egen telefons hotspot. Jag kunde inte ansluta till min telefon överhuvudtaget, den hittar nätverket men säger att jag inte har någon internetanslutning. Jag har även rensat all webbhistorik/cache och stängt av brandväggen och antivirus (Avast) utan någon skillnad.

Ledsen för rörigt och långt meddelande, men jag är bara så trött på den här skiten, det är så typiskt att allting ska krångla när man behöver det som mest…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Kaj
4/29/16, 1:38 PM
#1

Den länken kommer ingen åt för tillfället. Problemet ligger hos dom och inte hos dig (för just den sidan). Om man pingar den så svarar inte servern vilket tyder på att websidan inte finns eller är nere.
http://www.tidningsbararna.se/

Inkanyezi
4/29/16, 2:18 PM
#2

Problemet med avatarer kommer och går. Har antagligen inget samband med att tidningsbärarna är nere.

Odd
4/29/16, 5:46 PM
#3

#1, #2 Insåg det senare, tack!

Har dock fortfarande problem med hotspot anslutningen.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: