Annons:
Etikettinternet
Läst 998 ggr
Klaraolsson94
2016-05-22 15:46

Få bort bild från google

Hej! När man söker på en speciell sak på google så kommer en bild på mig upp, som är ganska pinsam och jag vill inte att den ska komma upp på google bilder. Så jag undrar om den går att få bort på något sätt? Det va en bild jag har lagt upp här på iFokus för länge sedan som jag ångrar nu. Har bett Medarbetare på forumet att ta bort det inlägget där bilden fanns, men den kommer fortfarande upp om man söker på google. Så finns det nått sätt att få bort den på? Eller kommer den finnas kvar på google för alltid?

Annons:
Inkanyezi
2016-05-22 16:58
#1

Det är nog möjligt att den kommer upp på Google alltid, eftersom en borttagning här inte tar bort bilden på riktigt. När vi tar bort en bild ur ett inlägg, finns den kvar i databasen och man kan nå den med direktlänken till den plats den har där.

Möjligen kan bilden plockas bort ur databasen om du vänder dig till någon som kan gå djupare i databasen än vi kan göra via gränssnittet för forumen, exempelvis om du frågar på support.ifokus.se

Kaj
2016-05-23 10:21
#2

Sedan beror det på om någon annan länkat om bilden till ett annat ställe än just iokus.
Google cachar sina index så du lär få dra med att den finns på Google hur läng som helst.

Om iFokus tar bort bilden kan du ju pröva och kontakta Google support för att se om de är villiga att radera den ur sitt cache

Klaraolsson94
2016-05-24 18:57
#3

Tack för era svar! Jag kontaktade google och skickade nån begäran om att ta bort bilden och idag va den borta, jippi :D

Upp till toppen
Annons: