Annons:
Etikettwindows
Läst 1045 ggr
kitte94
2016-05-23 20:05

Windows 10 raderade ALLT

Jag blev påtvinga Windows 10 i lördags. Helt ok. Kan ju bara få min gamla skrutt till laptop att bli segare. MEN.

Nu när jag skulle spela "the sims 3" så va allt återställt som om jag inte spelat alls. Alla sparade saker va borta. alla nerladdade föremål. borta.  Och de va inte bara det.  Alla mina mobilfoton jag lagt på datorn, alla mina videos(jag gör youtubevideos), all min musik. Borta!

Jag såg ingen varning om detta innan jag lät datorn uppgraderas. Vad ska jag göra? Är allt borta för alltid?  😭

Annons:
Kaj
2016-05-24 08:57
#1

Jag skulle inte tro att det är borta helt. Vid uppgraderingen till Win 10 sparas en lokal kopia av ditt tidigare operativsystem på din dator. Om där även sparas inställningar från sims etc vet jag inte.

Men du har en månad på dig att kunna backa tillbaka till Win 7 för så länge ligger denna kopia kvar. Så du skulle kunna försöka att gå tillbaka till Win 7 och se om dina filer är kvar då.
Det gör du via återställning. Där finns ett val att gå tillbaka till din tidigare version av Windows.

kitte94
2016-05-24 10:28
#2

Ska kolla det. Men en uppgradering ska väl inte nollställa ens dator såhär?

Kaj
2016-05-24 11:42
#3

Nej det ska den inte göra. Jag gjorde en uppgradering från Win 8.1 och allt var kvar efter - även mina program.

Är du inoggad på Win 10 med samma konto om du var på Win 7?
D kan allts inte skapa ett nytt konto på Win 10 md samma namn som under Win 7 för det interna namnet i Windows blir då olika

Andra som haft ditt problem har löst det enligt denna länk
http://www.carls-sims-4-guide.com/forum/index.php?topic=24358.0

Första svaret från RandyH verkar vara en bra start att leta efter dina filer och kopiera ner dem till rätt katalog igen

kitte94
2016-05-24 11:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fick upp detta idag efter uppdatering. Och allt va tillbaka. Alla filer va tillbaka. Är jätteglad. Men vad hände egentligen?

Kaj
2016-05-24 12:12
#5

kan ha varit så att hela uppdateringen inte va het genomförd. En omstart kanske krävdes.

kitte94
2016-05-25 00:03
#6

två omstarter isåfall. i söndags såg jag inte att allt va borta.  Va först i måndags.

Annons:
Record
2016-05-25 09:58
#7

Grattis kitte94 !

Bra att du rapporterade hur det slutade, själv har jag haft flera datorer med Win7 som tagit paus för att sedan starta om installationen med ny nedladdning. Från Win 8/ 8.1 fungerar det bra och snabbt, max 2 tim.

Men det är alltid bäst att ta säkerhetskopia innan på sina filer !

Upp till toppen
Annons: