Annons:
Etikettinternet
Läst 1683 ggr
tirobrise
6/9/16, 12:46 AM

Ha kvar epostadress med ny internetleverantör

Jag har Telia som min internetleverantör och får min epost i min Outlook.

Om jag byter till annan internetleverantör, kan jag då ha kvar min nuvarande epostadress   …….@telia,com

eller måste jag byta?

Annons:
Inkanyezi
6/9/16, 10:39 AM
#1

Frågan bör lämpligen ställas till Telia, din nuvarande operatör.

Det finns tekniska lösningar för att göra det, men det kräver samarbete med operatören du har nu, och om de vill göra det, kostar det troligen något.

Kaj
6/9/16, 11:04 AM
#2

Troligtvis INTE.
Telia har inget incitament för att låta dig ha kvar din epost adress på sin epost server om du inte anlita dom för denna tjänst.

Det är därför bra om man redan nu kan migrera sina befintliga epostadresser hos befintliga epostleverantörer till ex molntjänster (gmail, Outlook.com, mfl).
Ett annat alternativ är att köpa en egen domän för sin epost. Då ä det din egen och du an flytta med den till olika andra leverantörer som ä gratis (ex gmail, outook.com mfl)

tirobrise
6/9/16, 1:38 PM
#3

Tack för svar.

Får undersöka mer.

Zpookey
6/10/16, 11:49 AM
#4

#0
Du kan inte ha kvar en mailadress hos telia om du inte har någon slags internettjänst av dom, som t ex mobilt bredband.
Du behöver alltså inte tvunget ha bredband hemma för att få ha kvar adressen men du måste ha någon variant av surftjänst.

Förr kunde man behålla sin mailadress utan att behöva ha någon surftjänst mot en månadsavgift på 29:-/mån men detta har de slutat med.

Upp till toppen
Annons: