Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
01. Internet

Slipper inte in på hemsida

2016-06-16 18:24 #0 av: Storpudeln

Hej!
Jag har ett litet problem jag behöver hjälp med, en hemsida/webshop jag ofta använder slipper jag inte längre in på via wifi. I nuläget har vi endast wifi-tillgång till datorerna och jag vill inte behöva använda telefonen varje gång (jag kommer in på hemsidan med telefonens 3G), vad är fel och vad skall jag göra?

Anmäl
2016-06-16 19:25 #1 av: Kneko

Låter som en IP-konflikt. Testa starta om routern (dra ut alla sladdar, låt vara ute i någon minut, sätt in igen). Testa även att rensa cookies, finns bra hemsidor som visar hur man gör det om du googlar. :)

Anmäl
2016-06-17 09:33 #2 av: Kaj

Du måste nog ange vad du får för felkod då du försöker nå sidan.

Det kan vara så att du måste göra ett undantag i routern om den åxå har en brandvägg (vilket de flesta har)
Då skall man bara ange att sidan är tillåten att nå från routern.

Anmäl
2016-06-17 20:14 #3 av: Storpudeln

#2 ERR_CONNECTION_TIMED_OUT får jag som felmeddelande.

Anmäl
2016-06-18 10:58 #4 av: Kneko

http://www.incrediblelab.com/connection-timed-out-error-fixed/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.