Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
Hårdvara

Nätverkslösenord hjälp

2016-06-19 20:01 #0 av: Tobbe_490

Hej, Jag har köpt en ny dator men har glömt lösenordet till det trådlösa nätverket. 
Jag kommer in i inställningarna för routern men där står bara en lösenordsfras som inte hjälper mig. Trodde jag skrivit upp det rätta lösenordet men det fungerar inte. 
Är det svårt att ändra lösenordet för routern? Jag har Netgear N150. Min fru blir vansinnig på mig om inte hennes nätverk fungerar!

Anmäl
2016-06-20 09:31 #1 av: Kaj

Beror lite på vad du menar.
Är det lösenordet för att komma in på routern och göra inställningar?
Om så brukar Netgear ha lösenord admin som default om jag inte missminner mig

Om du menar lösenordet du skall ange när du kopplar in en dator eller annan enhet för att surfa via routern så brukar den stå på undersidan av routern eller på en klisterlapp någonstans. Det är SSID som du skall leta efter.

Anmäl
2016-06-20 23:45 #2 av: Ladydragon

låter som om bästa lösningen är att reseta routern alltså återställa den till fabriksinställningarna igen
finns en pyttepytteliten knapp med text på routern där det står reset man behöver nåt litet för att pilla in knappen

Netgear har bra support sidor m.m

Länk till Reset Netgear router:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/9665/~/restoring-a-netgear-home-router-to-the-factory-default-settings

Anmäl
2016-06-21 13:24 #3 av: Tobbe_490

Tack för svar! Det som står "lösenordsfras"  är i själva verket lösenordet! Jag trodde det var en "hint" för det verkliga lösenordet (som det brukar vara på andra ställen).

Anmäl
2016-06-21 16:00 #4 av: Zpookey

Lösenordsfras är aldrig en hint.
Det är själva lösenordet.
Annars heter det "Ledtråd".Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.