Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1162 ggr
Tobbe_490
6/19/16, 8:01 PM

Nätverkslösenord hjälp

Hej, Jag har köpt en ny dator men har glömt lösenordet till det trådlösa nätverket. 
Jag kommer in i inställningarna för routern men där står bara en lösenordsfras som inte hjälper mig. Trodde jag skrivit upp det rätta lösenordet men det fungerar inte. 
Är det svårt att ändra lösenordet för routern? Jag har Netgear N150. Min fru blir vansinnig på mig om inte hennes nätverk fungerar!

Annons:
Kaj
6/20/16, 9:31 AM
#1

Beror lite på vad du menar.
Är det lösenordet för att komma in på routern och göra inställningar?
Om så brukar Netgear ha lösenord admin som default om jag inte missminner mig

Om du menar lösenordet du skall ange när du kopplar in en dator eller annan enhet för att surfa via routern så brukar den stå på undersidan av routern eller på en klisterlapp någonstans. Det är SSID som du skall leta efter.

Ladydragon
6/20/16, 11:45 PM
#2

låter som om bästa lösningen är att reseta routern alltså återställa den till fabriksinställningarna igen
finns en pyttepytteliten knapp med text på routern där det står reset man behöver nåt litet för att pilla in knappen

Netgear har bra support sidor m.m

Länk till Reset Netgear router:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/9665/~/restoring-a-netgear-home-router-to-the-factory-default-settings

Tobbe_490
6/21/16, 1:24 PM
#3

Tack för svar! Det som står "lösenordsfras"  är i själva verket lösenordet! Jag trodde det var en "hint" för det verkliga lösenordet (som det brukar vara på andra ställen).

Zpookey
6/21/16, 4:00 PM
#4

Lösenordsfras är aldrig en hint.
Det är själva lösenordet.
Annars heter det "Ledtråd".🙂

Upp till toppen
Annons: