Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 1484 ggr
[Charlotte Kittenheart]
6/29/16, 12:49 AM

Få bort Artemis

Okej, jag går rakt på sak

Jag har fått något på min dator som kallas "Artemis" och massor av siffror och bokstäver jag inte minns eller vet hur jag ska få fram. Då jag googlade det visade det sig vara en trojan som bl.a kan läsa min webbhistorik och ta reda på personlig information om mig. Jag minns inte om jag har laddat ner något skumt eller klickat på någon skum länk men jag måste ha gjort det. Jag fick reda på det då mitt virusskydd McAfee sa att de hade hindrat en fil från att köras. Jag googlade filens namn och fick panik. Jag undrar om det finns ett bra, säkert sätt att få bort det permanent från min windows 10-dator eller om det försvinner om jag återställer datorn då jag ändå skulle behöva det.

Endast seriösa svar tack

Annons:
Eawysims
6/29/16, 3:32 AM
#1

Gå in på den här sidan och tryck på Download, scrolla sedan ner och tryck igen på Download bredvid Buy. Installera sedan programmet, och öppna det. Klicka sedan på scan/skanna uppe bland ikonerna, sedan väljer du anpassad skanning. Bocka sedan i "Skanna efter rootkits", sedan bockar du i alla hårddiskar på höger sida. Sen skannar du.

Tipsar dig även om att byta antivirus till Avast, det är gratis men går att köpa till fler funktioner.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Zepp
6/29/16, 8:22 PM
#2

Gå till McAffe och hämta hem patchen för att ta bort det.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: