Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Datorköp Hårdvara Program för PC Program för MAC Annonsprogram / Virus Windows XP, 7 och 8.x Windows 10 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
13. Övrigt

tappade datorn!!

2016-06-29 21:05 #0 av: RåttTjejen

Idag när jag skulle ta min dator så bang!!ner i golvet,batteriet åkte ut så jag satte bara i laddaren som hastigt och själva datorn funkar men skärmen är svart. Kan det vara kopplingen mellan skärmen och datorn som helt dog? det är inte ett stort problem då jag har en mycket bättre stationär dator,men min pappa blev allt besviken!!haha jag är fan den klumpigaste personen i världen!

Anmäl
2016-06-29 21:34 #1 av: Inkanyezi

Ja, om man tappar den kan faktiskt bandkabeln till skärmen klippas av i gångjärnet, det är en rätt vanlig skada. Den brukar vara lätt att laga, men det är aldrig billigt.

Men det är inte säkert alls att problemet är kabeln.

Det är också möjligt att skärmens ljuskälla har gått sönder om det är en äldre typ som har lysrör för bakbelysningen.

Anmäl
2016-06-29 21:55 #2 av: RåttTjejen

min bror är väldigt kunnig inom all teknik  eftersom han jobbar med det,jag kan ju be honom ta en titt på datorn,men som sagt är det inget större problem så jag behöver inte datorn så mycket. han har fixat andra datorer och de har funkat så tror nog han kan fixa den om det är ett rimligt pris för delarna som behövs

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.