Annons:
Etikettövrigt
Läst 1588 ggr
Odd
7/26/16, 10:28 AM

Problem med Outlook

Vet inte om det här är rätt forum, men tänkte höra om någon vet varför när jag loggar in på mitt ena Hotmail konto öppnas en ny Outlook hemsida (Outlook live?) istället för den gamla vanliga?

Jag loggar in via www.hotmail.com och det är bara ett av mina konton som öppnas i Outlook live, alla andra fungerar som vanligt. Vill gärna ändra tillbaka till default hemsidan om möjligt igen.

Ber om ursäkt för osammanghängande och knasig text, min hjärna vill inte riktigt fugera för tillfället tydligen 🤐

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Record
7/26/16, 10:55 PM
#1

Resumé: I begynnelsen av Windows fanns för mailhanteringen, Outlook Express och det större Outlook, samt alla Windows Live Mail xxx. Alla där du kunde spara dina mail och kontakter i din dator.

Nu tror jag du har Webbmail via hotmail.com vilket har övergått till Outlook.com. MS vill ha in alla i denna fålla för att så småningom få in dig i "Molnet" för kontrollen….

Försök att logga in med www.outlook.com för att hitta dina andra mail.

[aqva65]
7/27/16, 12:15 PM
#2

Hotmail blir Outlook

Men Hotmail kommer inte att försvinna. Webbtjänsten byter namn till Outlook.com och alla gamla konton kommer att fungera som tidigare. På Microsofts webbplats kan du kan läsa mer om övergången och vad den innebär för dig som har ett Hotmail-konto.

Alla som använder den nya tjänsten kommer att se stora skillnader på webbplatsen som används för att läsa e-post. Det kommer säkert också att vara många som passar på att skaffa nya adresser när det blivit möjligt att skapa nya med @outlook.com istället för @hotmail.com.

Den 31 juli 2012 uppgav Microsoft att Hotmail så småningom kommer ersättas av en ny tjänst, kallad Outlook.com. Den 3 april 2013 stängdes Hotmail och ersattes av Outlook.

Odd
7/27/16, 12:31 PM
#3

#1-2 Ja jag vet att Hotmail är Outlook, jag bara sa att jag loggar in via Hotmail.com för att det inte skulle förvirras med programvaran Outlook som man kan installera på sin PC, men det var kanske lite otydligt 🤐

Det problem jag har är att när jag loggar in på min email (låt oss kalla dem email1@hotmail.com och email2@hotmail.com) öppnas email1@hotmail.com i samma version som den alltid gjort sedan hotmail blev outlook (så här) men email2@hotmail.com har börjat se ut så här. Jag loggar in via samma hemsidor, testade via www.outlook.com också och fick samma effekt som www.hotmail.com.

Jag har inte gjort någon uppdatering eller ändrat några inställningar, men jag omdirigeras till outlook.live.com varje gång jag loggar in med email2@hotmail.com, email1@hotmail.com hamnar på dub.mail.live.com/default.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[aqva65]
7/27/16, 12:46 PM
#4

mm kolla det här ! 

—Uppdaterades 13 juli 2016

E-postkonton som slutar med @outlook.com, @hotmail.com, @live.com eller @msn.com drivs av Outlook.com. Under några månader uppgraderas Outlook.com med ett nytt utseende och bättre prestanda, säkerhet och tillförlitlighet.

Under uppgraderingen använder vissa kunder nya Outlook.com medan andra fortsätta att använda den tidigare versionen. Hur vet jag om kontot har uppgraderats? Jämför din postlåda med bilderna nedan.

FÖRE UPPGRADERINGEN

EFTER UPPGRADERINGEN

Menyfältet på outlook.com

Menyfältet i Outlook E-post

Odd
7/27/16, 5:23 PM
#5

#4 Aha, så det går inte att ändra tillbaka? Hatar den nya versionen 🤮

Tack för informationen föresten!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[aqva65]
7/27/16, 6:36 PM
#6

varsågod 🙂

Annons:
[VSK]
7/28/16, 3:41 PM
#7

Ts det du kan göra är ju att installera ett mailprogram, tex Opera mail. Men glöm inte att logga in på din mail med webbläsaren och aktivera POP i inställningarna. Annars kommer det inte att funka.

farvendal
7/28/16, 5:37 PM
#8

Det tar tid att migrera över så många konton, så småningom kommer du ha samma utseende på alla konton.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Odd
7/30/16, 9:16 AM
#9

#7 Vad är POP?

#8 Får väl hoppas att det tar extra lång tid för mina andra konton så jag kan njuta av deras utseende så länge det går 😂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[VSK]
7/30/16, 9:18 AM
#10

#9

Jag är lat idag därav en länk.

http://www.makeuseof.com/tag/pop-vs-imap/

Odd
7/30/16, 9:21 AM
#11

#10 Länkar duger bra, då får man en utförlig förklaring, tack 👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[VSK]
7/30/16, 9:27 AM
#12

🙂

Upp till toppen
Annons: