Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 1280 ggr
Kirnzy
9/9/16, 9:28 PM

Virus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte en dator jag har men en iPad, hoppas det är okej att skriva här ändå då iPad iFokus inte verkar så aktiv.. Så ibland ändras bilden på den först länken i "ofta besökta" till någon annan bild (oftast är den dock rätt och stannar bara fel i typ en vecka), ibland såna jag aldrig har sett innan och nästan alltid sidor jag inte har varit inne på. Jag har aldrig haft något problem med det, jag kommer ju ändå in till sidan som står där.. Någon som vet varför det blir så? Är det något virus eller..?

Annons:
annia1
9/9/16, 10:25 PM
#1

Jag kan inget om ipad så har ingen hjälp, men tror inte det är virus. Ev att du fått in nåt skräpprogram.

När det gäller ipad-sajten. Stämmer att den inte är så aktiv, men dom som har ställt frågor har fått svar/hjälp relativt snabbt. Ställer man en fråga sent som nu så får man räkna med att det kan dröja till nästa dag, men annars verkar det som dom fått svar inom några timmar.

.

Kirnzy
9/9/16, 10:37 PM
#2

#1 okej, ska kanske fråga där ändå då? Nä jag tror inte riktigt att det är ett virus, känns mer som något bugg. Men tänker bara att det är helt random sidor och inte sånt jag är inne på..

annia1
9/9/16, 11:08 PM
#3

Ja jag tror det är en bra ide att fråga även där. För är det en bugg så kanske dom hört talas om den.

Det är det att det är olika sidor som gör att jag gissar på att du ev fått in nåt skräpprogram, alltså ett så kallat adware och inne på ipad vet dom i så fall vilket program du ska använda för att få bort det.

.

Kirnzy
9/9/16, 11:12 PM
#4

#3 okej tack, frågar där imorgon :)

Zpookey
9/12/16, 1:23 PM
#5

Rensa historiken på safari och gå in på sidorna igen så får de rätt ikon. Det är en bugg och jag har den med. Det började för ett par uppdateringar sedan.

Zpookey
9/12/16, 1:25 PM
#6

Rättelse…jag HADE den buggen innan. Bör försvinna iom iOS10 som släpps den 13/9. Har iOS10 på min och nu visas rätt ikoner.

Annons:
Upp till toppen
Annons: