Annons:
Etiketthårdvara
Läst 875 ggr
marcusln7
9/9/16, 10:36 PM

Överför filer från hårddisk #2

Hej, jag gör ett nytt inlägg här då och nu köpte min släkting den där dockningsstationen från Andersson. Hur ska man nu göra för att hitta filerna från hårddisken? Datorn hittar hårddisken om man går in på kontrollpanelen men jag vet inte hur man ska göra för att kunna se eller överföra filerna till den nya datorn som hårddisk-dockan är inkopplad i.

Tacksam för svar! 🙂

Annons:
Inkanyezi
9/10/16, 9:26 PM
#1

Du öppnar både stället där du vill lägga det du ska hämta, och så öppnar du disken som sitter i dockan. Sedan är det bara att dra filerna dit du vill ha dem. 

Du kan märka grupper med filer som du drar tillsammans, eller du kan ta mappar eller hela katalogträd och dra från den ena till den andra.

Man hittar alltså det man vill hämta, fångar det med musen och drar till stället man vill ha det och släpper där.

Kaj
9/12/16, 8:58 AM
#2

#0 menar du att när du kopplat in disken i dockan och öppnar utforskaren så ser du INGA filer på disken?
Om utforskaren hittar disken och du kan se att den fått en enhetsbokstav men då du klickar på den så finns inga filer - då är det troligen så att disken är skadad vilket också kan vara anledningen att den gamla datorn slutade att fungera.
Om så skulle vara fallet så finns det flera gratis program som eventuellt kan försöka återskapa hela eller delar av filerna på den trasiga disken.
Pröva i så fall med Recuva från Piriform - https://www.piriform.com/recuva

Det finns då ingen garanti att den kan återskapa filerna men det är värt ett försök.

marcusln7
9/12/16, 3:25 PM
#3

Ok, tack för svaren. Min släkting hade lyckats få fram filerna senare så den var antagligen inte skadad. Jag tror inte alla filer var tillgängliga men de filerna han behövde fanns.

Upp till toppen
Annons: