Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1555 ggr
darkness
9/9/16, 10:44 PM

Hjälp med drivrutiner

Hej nu kanske det kommer världens dummaste fråga samt att jag inte vet om jag är på rätt ställe isf får ni gärna vägleda mig till en annan sida eller grupp. 
Men varför kan jag inte ladda ned drivrutiner till min dator? 🤔

Detta står när jag ska ladda ned

*PhysX systemprogramvara 9.16.0318 -Ej installerad       (har dock installerat den nu)

*3D vision drivrutin för styren…. (<-- kan inte läsa hela texten) 364.44 -Ej installerad 

*Grafikdrivrutin 368.22 -Misslyckades

_*Nvidia Geforce Experience 2.11.3.5
-Ej installerad (fast den är installerad)
_

*3D vision drivrutin 368.22
-Ej installerad

Jag har testat med gamla drivrutiner, laddat ned manuellt från nvidias hemsida utan framgång.
Är det något jag missar? Jag är inte så kunnig på datorer och min engelska är väl lite knackig också. 😐

Jag har en Asus intel core i7-6700 
Grafik  Nvidia GeForce GTX745 
operativsystem är Windows 10 64bit

Tack på förhand! 😃

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Annons:
Cragan
9/9/16, 11:44 PM
#1

låter som att det har blivit något fel vid installation av drivrutiner för ditt grafikkort 
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
väl i dropp listan sedan på sidan

produkt typ  : geforce
produkt serie :  700
produkt  : 745

sedan operativsystem och språk brittisk eller us engelska om du ej är bättre på något av dom övriga alternativen.

avinstallera grafik drivisarna du har på datorn först dock för att undvika konflikter 
mjukvaru konflikter kan driva en till vansinne innan man hittar rätt i den djungeln dock.

hoppas detta svar är till någon hjälp.

darkness
9/10/16, 12:56 AM
#2

Den sidan du länka ha jag varit inne på så den vet jag om 🙂

Kruxet nu är att hitta drivrutinera och avistallera dem isf. Men jag ska leta runt så får vi se om jag kan fixa det.

Läst dock på en annan sida att det var en som hade liknande problem och felet där var då brandväggen som spöka. Skulle kanske vara något sådant med? 🤔

Vet dock inget om brandväggar och vart jag hittar dem, samt att det inte känns så säkert att ta bort dem heller.

Tack för hjälpen iaf ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

[VSK]
9/10/16, 12:34 PM
#3

TS, kör med DDU.

Sen efter det så installerar du om allt på nytt.

Välj starta om i felsäkert läge vid val, och sen i felsäkert läge så kör du programmet igen om det inte startar upp automatiskt. Du kan rensa alla drivisar om du vill, men kör med Nvidia-alternativet då det är det graffekortet du har.

Är du lite osäker på detta program så gör en systemåterställningspunkt. Detta program har aldrig misslyckats nån gång mig veterligen. 

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Kaj
9/12/16, 8:45 AM
#4

Litet tips. Att starta i felsäkert läge på Win 10 är inte som tidigare då man under uppstart skulle trycka på en F tangent (ex F7, F8 …)
Numer skall man ange att man vill ha en felsäker omstart innan man startar om datorn - alternativt kan man aktivera det från  inloggningsskärmen också

https://support.microsoft.com/sv-se/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

[VSK]
9/12/16, 8:47 AM
#5

Håll in shift medans du startar om. Kallas för shift override (och kan blockeras av säkerhetsskäl pga andra saker).

Upp till toppen
Annons: