Annons:
Etikettövrigt
Läst 1142 ggr
Lenni
2016-10-02 08:16

Datorn hittar inte Dvd spelaren

Fick hem en stationär dator av märket medion igår som har stått hemma hos min syster. Tänkte ha den som speldator. Inga avancerade spel, Sims 3 äldre version for example. Men när jag stoppar i en skiva i dvd spelaren så händer absolut ingenting. Man kan höra en nål falla. Knäpptyst, drar inte ens igång skivan. Ingen grön lampa blinkar heller. När jag klickar på dvd spelaren i "den här datorn" så säger den sätt i en skiva och så åker grejen som skivan ska ligga i ut. Så där är det iallafall kommunikation. Annars en iskall jävel till dator. Har försökt forska lite i enhetshanteran där det står att dvd ska vara i tip top. Jo tjena. Några tips från coachen?

Annons:
Record
2016-10-02 10:57
#1

Bara tomma skivor gör så, hur vet du att den skall vara botbar?

Gå in med utforskaren och se om det finns startsekvens där.

Lenni
2016-10-05 13:29
#2

Köpte mig en extern dvd spelare med usb kontakt. Funkar prima.

morten.dynamite
2016-10-11 21:28
#3

Låter som laser fel, när den inte snurrar igång hittar laser pickupen inte skivan.

Lenni
2016-10-13 16:32
#4

Datorn har varit nere i Tyskland på lagning innan den våldgästade mig men de kanske hände nåt med den på vägen tillbaka. Jag öppnade upp chassit iallafall och alla kablar verkade sitta som de skulle så vetihundan varför dvdn inte gick igång. Men men, löst nu. Laserfel säkert.

Upp till toppen
Annons: