Annons:
Etikettövrigt
Läst 18187 ggr
[candy_suki]
10/14/16, 10:09 AM

Sidnummer & Innehållsförteckning (Google Drive)

Hej! Skriver en labbrapport på google drive och ska skriva ut senare. Frågan är, jag vet hur man lägger till sid nummer men jag vill inte ha det på första eller andra sidan utan den tredje hur gör jag med Google Doc Drive? 

Jag har försökt lägga till innehållsförteckning men det gick inte heller så bra.

Tacksam för svar!

Annons:
Kaj
10/14/16, 12:00 PM
#1

Sidnumrering
Gå till verktygsfältet infoga 
Där hittar du Sidnummer
Med Google Docs kan du bara välja sidnummer enligt följande
Överstrst på sidan
Nederst på sidan
Överst på sidan oräknat titel sidan vilket normalt är sid 1 - sidräkning startar på sid2
Nederst på sidan oräknat titel sidan vilket normalt är sid 1 - sidräkning startar på sid2

Innehållsförteckning
Gå till Verktygsfältet Infoga.
Där har du längst ner Innehållsförteckning

[candy_suki]
10/14/16, 12:14 PM
#2

#1 Men hur kan jag få sid nummer att börja på 3:e sidan?

Kaj
10/14/16, 1:50 PM
#3

I Google Docs tror jag inte det går.
Detta är även knepigt i MS Word eller Open Office som ju är fullfjädrade ordbehandlingsprogram. Där måste man jobba med stycken och trixa.

[candy_suki]
10/14/16, 4:30 PM
#4

#3 Går det att börja på sid nummer på sidan 3 på pages? Om inte, (använder Mac) finns det något gratis program som kan göra det? 

Tack

[candy_suki]
10/14/16, 4:36 PM
#5

Fick en ide att jag har kan ha de olika dokument, då skulle det funka.

Men om du har något rekommendation så säg gärna! :)

Kaj
10/17/16, 9:20 AM
#6

Du kan ju pröva Microsofts gratis Office program på webben.
Du går till http://live.com 

Skapa ett konto och logga in. Nu får du gratis tillgång till samtliga program i MS Office men på webben. De har inte lika många funktioner som riktiga Office programmen men tillräckligt för att skriva dokument, excel, powerpoint, outlook, onedrive

Om du skriver i Word där så går du till fliken Infoga och väljer sidnummer. Välj sedan hur dessa skall formateras. Därefter skapas sidnummer och till höger vid sidnumret har du ett nytt val som heter Alternativ. Till vänster har du om du vill ha olika på första sidan etc.
Jag har inte prövat mig fram där men det kan nog gå att få till det med numrering först från sida 3.
Om det är som i vanliga Word måste du jobba med stycken etc.

Annons:
[candy_suki]
10/19/16, 4:38 PM
#7

#6 aa! Tack så mycket för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: