Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1305 ggr
hund_katt
2016-10-30 20:05

Canon synkronisering sladd

Säkert helt fel forum men kunde inte hitta någon bättre… det handlar ju ändå om att föra över bilder till datorn så heeelt borta kan det inte vara.. ;P och förlåt redan nu för kanske luddig text. Jag har slarvat bort min sladd som man har till att överföra bilder mellan kameran till datorn. Jag har ingen aning om vad denna typ av sladd heter, jag tycker inte att den verkar så "speciell" eller ovanlig. Har en Canon kamera. Kontakten ser ut som en Android laddare fast bredare liksom. Vi har ett ledhalsband till hunden som laddad av samma kontakt. Det konstiga är att den sladden inte funkade på kameran… den passade men kameran ville inte synkroniera till datorn… behöver det vara en sladd för specifikt synkronisering? Ska vara den kontakten jag beskrivit samt vanlig usb i andra änden… Någon som vet vad kontakten/sladden heter? Var kan jag få tag på en? har sökt överallt men inte hittat något… kanske inte så lätt heller när man inte vet vad kontakten heter ;P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Record
2016-10-30 21:56
#1

Säkras att du vänder dig till en butik som säljer Canon, för att inte förstöra din kamera.

Kaj
2016-10-31 09:15
#2

Om du bor i närheten av en Kjell och Co butik så gå dit. Deras personal brukar alltid vara mycket kompetenta.

Den sladd jag tror du efterfrågar är just en USB. Sedan gäller det att köpa en med rätt kontakter (USB har fler varianter såsom micro, mini, typ-c mfl).
Det kan även vara en HDMI kabel - även dessa finns i flera varianter så då gäller det att köpa rätt kabel där också.
Kjell och Co eller en annan liknande butik bör rimligen kunna hjälpa dig

hund_katt
2016-10-31 14:02
#3

Tack! Finns säkert någon Kjell och co i närheten. Om inte här så borde det väll finnas i Jönköping? :) tack för hjälpen!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Zpookey
2016-10-31 14:24
#4

#0

Det är en sådan här du ska ha.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/usb-tillbehor/usb-kablar/usb-2-0-a-till-mini-usb-b/mini-usb-kabel-gra-0-5-m-p38988

Sladden du har till ditt hundhalsband har bara strömkablar i sig och är inte till för överföring av data. Den är endast till för saker som ska laddas.

Florrpan
2016-11-01 00:41
#5

Ta och köp en kortläsare istället. Sladdar är för den ohändige! Går snabbare med kortläsare också. Har inte ens använt kabeln till min nya kamera.

Använder själv denna:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Natverk-och-kablar/USB-hub-med-3-portar-och-kortlasare-2000031582/

Finns massvis med olika modeller att köpa.
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Lagringsmedia/Minneskortlasare-2000031883/

T.o.m min skrivare har en läsare för minneskort. Bärbara brukar ha det inbyggt.

hund_katt
2016-11-01 12:21
#6

#4 tack! Ja en sån är det. #5 hehe jag är ohändig och skulle aldrig fatta hur den där fungerar ;)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Florrpan
2016-11-01 15:07
#7

#5 Den fungerar precis som när du koppar in med sladden. Fast nu tar du ut minneskortet och lägger den i lådan. Det är ENKLARE. 
Har du aldrig stoppat in ett USB-minne i datorn? exakt samma sak. Ingen skillnad alls.

Veda
2016-11-02 18:11
#8

Fast man kan ju behöva sladden i datorn ändå. Om man vill fota med datorn som skärm t.ex.

hund_katt
2016-11-04 21:46
#9

jag har införskaffat mig en sladd nu 🙂 en hederlig, enkel vanlig sladd utan några speciella funktioner 😉 det funkar helt utmärkt 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: