Annons:
Etikettinternet
Läst 828 ggr
Scorpio97
11/1/16, 6:19 PM

Facebookinlägg från grupper jag ej gillat

Senaste veckan eller så ser jag inlägg från sidor/grupper jag inte har gillat på facebook. Jag ser exempelvis inlägg från Nyheter24. Detta trots att jag aldrig gillat/följt Nyheter24 och inte ens varit in på den sidan. Inläggen jag ser är inte heller gillade av mina vänner eller liknande. Eftersom jag inte gillar/följer sidan, så kan jag inte gå in och sluta gilla/följa för att sluta se inläggen. 

Någon som har en lösning på problemet? :)
Det är inlägg från flera olika sidor jag ser, och det är lite irriterande när hälften av inläggen jag ser på Facebook är ointressanta och från sidor jag inte är intresserade av.


//Jessie

Annons:
beem
11/1/16, 6:31 PM
#1

Du kanske har googlat eller läst på det på nätet. Då kommer  det upp reklam i FB.

Jag tror det brukar komma förslag också baserat på det område du brukar läsa.

Till höger om inlägget finns en liten pil. Klicka på den.  Där finns  olika alt.  Det kan stå tex ej relevant,  dölj inlägg och annat som jag inte minns just nu.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

tlover
11/1/16, 6:52 PM
#2

Står det "Förslaget inlägg" längst upp på inlägget så är det inlägg som är betald reklam.

Då man köper reklam på facebook så väljer man en sk målgrupp och det kan vara allt från intressen (sånt som dom får reda på genom vad du googlar och gillar) till ålder och område (som ju facebook vet genom att du blev medlem). Men som #1 säger så kan du visa för facebook att det är ointressant för att slippa vissa men du kan inte slippa reklamen helt vad jag vet.

l'm back

Scorpio97
11/1/16, 7:05 PM
#3

Nej, det verkar inte vara reklam. Jag har sett reklam också, och då går det att klicka på pilen precis som ni säger. Men på dessa inlägg finns bara en gillla-knapp till höger, ingen pil.


//Jessie

tlover
11/1/16, 7:24 PM
#4

Fast alla slags inlägg kan väljas bort. Står det "förslaget inlägg" så är det reklam. Kolla om det står det nästa gång

l'm back

Scorpio97
11/1/16, 7:32 PM
#5

Det står inte "förslaget inlägg"


//Jessie

beem
11/1/16, 8:36 PM
#6

Et sätt att få mindre reklam är att kolla dina annonsinställningar.

Gör först så här:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.667781/facebook-annonser

Kolla sen  under intressen. Håll musen i höger hörn av en bild så kommer  ett X upp där du kan ta bort. Då ser du också varför du får upp detta.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Upp till toppen
Annons: