Annons:
Etikettwindows
Läst 1008 ggr
aneri
2017-01-14 14:23

hotmail-konto

Jag kanske la det här inlägget i fel kategori.

Nu har jag gjort bort mig igen, att man inte lär sig. Ledsen

Jag skulle anmäla mig till en sotarkurs och för att överhuvudtaget komma någonstans i kontaktdjungeln så krävde datorn att jag skaffade ett Hotmail-konto och jag gick på det. Så nu kräver datorn inloggning varje gång jag ska logga in. Av erfarenhet så vet jag att det kan bli problem, att man till slut inte ka komma in p g a strul och då måste man gå till en datoroperatör för att få datorn öppnad.

Hur kan jag få bort inloggningskravet och ännu hellre bli av med Hotmail-kontot som jag inte vill ha?

Annons:
Herveaux
2017-01-14 15:24
#1

Den här tråden kan hjälpa dig med inloggningen:
http://datorn.ifokus.se/discussions/586cb2da8e0e7405fa000651-maste-skriva-losenord-nar-man-satter-pa-datorn?discussions-1

Jag vill minnas att Hotmail-konton raderas automatiskt när man inte har loggat in på det under 6 mån.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

aneri
2017-01-14 17:03
#2

#1

Tack för hjälpen. Jag fick bort lösenordskravet. Men jag står kvar som admin, men det får jag väl leva med. 🙂

Hoppas att du har rätt när det gäller hotmail- kontot. Jag ska sky det som elden.

Kaj
2017-01-16 08:38
#3

Du skriver inget om vilket operativsystem du har men det verkar vara Windows 10

Gå till kontrollpanelen och välj Användarkonton.
Se till att skapa ett adminkonto som bara skall användas då du vill göra ändringar i ditt system. Ha ett annat konto som bara är ett vanligt user konto som du använder då du arbetar på datorn. Om du nu har ditt konto som Admin så skapa först ett nytt Admin konto. Därefter kan du ändra ditt nuvarande konto från Admin till ett vanligt userkonto.

aneri
2017-01-16 09:26
#4

#3

Tack. Det ska jag fixa. 🙂

Upp till toppen
Annons: