Annons:
Etikettinternet
Läst 772 ggr
Kasp
2017-01-29 20:12

Internethastighet

Jag använder internet till att streama filmer och serier, läser bloggar och allmänt runtsurfande på olika sidor. Brukar ha många flikar öppna samtidigt. Spelar också en hel del spel via steam, kollar på Youtube-klipp och play. Har både mobil, padda, laptop och stationär uppkopplade till nätet. Vilken hastighet borde jag ha för att det inte ska bli segt. Räcker 10 mbit/S eller bör jag välja 100 mbit/S?

Annons:
Kaj
2017-01-30 09:08
#1

En HD film brukar vilja ha mellan 6-10 mbit/s så jag skulle välja 100 mbit/s

Kasp
2017-01-30 19:38
#2

10 är kanske på gränsen då

[VSK]
2017-01-30 19:52
#3

#0

Om du inte måste vända på varenda krona du har så är det 100 Mbit/s du skall välja. Teoretisk bandbredd kan man aldrig få för mkt av.

Florrpan
2017-01-30 21:25
#4

Det beror på hur du använder det. 10MB räcker gott och väl. En öppnad flik kommer inte dra mer data. Spel drar ingen data alls medan man spelar.

Om du inte kollar på youtube och streamar netflix i HD samtidigt så ser jag ingen begränsning med 10Mbit.

Antar att du inte multitaskar varje enhet konstant.

[colors_]
2017-01-31 03:45
#5

#0 Jag har kört med 10 mbit/sek i flera år, men då spelade jag inte online och använde inte steam så mycket. Spelade offline på en konsol i stället. Men när jag sedan köpte en speldator och onlinespel uppgraderade jag till 100 mbit/sek och det var STOR skillnad när jag skulle uppdatera spelen i steam, eller ladda ned ett nytt. Vad som tog näst intill dagar tog nu någon timme som jag upplevde det. Priset blev det dubbla men det var det värt för mig. Nämnas kan också att med kabel kontra trådlöst blev den faktiska hastigheten vid nedladdning dubbel med kabel. Har du råd och använder internet och dator mycket och speciellt om du laddar ned: använd 100 mbit/sek. Det är vad jag tycker!

Upp till toppen
Annons: