Annons:
Etikettwindows
Läst 1188 ggr
MormorC
2017-02-06 17:59

Säkerhetskopiering

Jag har en extern hårddisk som jag vill spara det mesta på. När jag ställer in vad jag vill kopiera får jag bara upp alternativet Lokal disk (C:). Kollar jag Mina dokument där är inte dessa uppdaterade. Kollar jag Mina Dokument på Den här datorn är dessa uppdaterade och även på One Drive.
Hur får jag My Passport att säkerhetskopiera alla mina filer och inte bara (C:)?
Varför ligger en del på C: och del på Den här datorn?

Annons:
[VSK]
2017-02-06 18:06
#1

Jag använder inte molnlagring så där kan jag inte hjälpa dig men gällande "den här datorn" så är det en sammanfattning på dina enheter du har i din dator, således genvägar.

MormorC
2017-02-06 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nu är det nog så att det är jag som gjort något stort fel. Det enda, i stort sätt, som jag har är det som finns på "Den här datorn". I så fall är det bara genvägar? Men var finns det som genvägen hänvisar till. C: är nästan helt tomt.

[VSK]
2017-02-06 19:42
#3

#2

C och "den här datorn" är samma sak per default i Windows (om Windows installeras på C). A & B  slutade nog användas för väldans många år sen.

Gå in i rooten på den mapp du vill säkerhetskopiera saker ifrån. 

Hur molnlagringen fungerar eller skall fungera enligt ditt önskemål är inget jag vet nåt om då jag inte använder moln för "fysiska" filer.

Kaj
2017-02-07 15:01
#4

Förväxla inte foldrar och bibliotek. Det är 2 helt olika begrepp i Windows

Ett bibliotek är bara en samlingsplats dit du kan mappa upp ett eller flera foldrar så att du får åtkomst till dem via ett ställa - biblioteket.

ex är Mina bilder, Min musik etc bibliotek. I dessa ligger det sedan genvägar till ett antal foldrar på din dator där de fysiska filerna finns. Se ett bibliotek lite som favoriter i din webläsare där du kan skapa rubriker och sedan lägga in länkar till webbsidor.

Använder du Windows backup program eller det inbyggda skräpet som kommer med din My Passport.

Mitt tips är att aldrig använda dig av de inbyggda programmen. Använd i stället Windows säkerhetskopiering.

Upp till toppen
Annons: