Annons:
Etikettövrigt
Läst 1053 ggr
[Rhonda]
2/15/17, 8:22 AM

Tecknen visas inte i Fetstil

Jag har kopierat ♂  och ♀ från Teckenuppsättning till Wordpad (har inte Word) o ändrat till Fetstil. (o sparat). När jag ska kopiera o infoga dem i något jag skriver (t.ex detta inlägg) visas de inte som Fetstil.  Varför?

Annons:
Kaj
2/15/17, 9:40 AM
#1

Viisa tecken stöds helt enkelt inte för alla lägen i din webbläsare.

[Rhonda]
2/15/17, 9:48 AM
#2

Synd eftersom tecknen är så bleka.

Veda
2/15/17, 12:08 PM
#3

Prova med att göra dem lite större.

[Rhonda]
2/15/17, 12:46 PM
#4

♂  Denna ska vara fetstil o storlek 20. Det gick inte. Inte ens när jag klickar på B här ovanför.

Eftersom jag använder dessa 2 tecken ofta skulle jag vilja att de syntes bättre. 

Jag får nog skapa egna tecken på något sätt?? Clipart kanske har sådana

Veda
2/15/17, 2:06 PM
#5

Synd. Hur skriver du dem? Vilka tangenter?

[Rhonda]
2/15/17, 2:43 PM
#6

De är kopierade från Teckenuppsättning på datorn

Annons:
Veda
2/15/17, 8:22 PM
Veda
2/15/17, 8:23 PM
#8

Kan du kopiera dem eller kan jag skicka dem till dig på något sätt? Jag tog dem från teckenuppsättningen och förstorade till 20 punkter i Word och sen kopierade jag in dem här.

Fonten heter Segoe UI Symbol. Jag kan göra dem större i WordPad också.

[Rhonda]
2/16/17, 8:01 AM
#9

Mina blir större o feta i Wordpad men inte när jag ska infoga dem i något jag skriver.  Jag kopierade dina ovanför o klistrade in i Wordpad men de var st 11 o bleka. Jag förstorade dem till 20 o Fetstil o kopierade hit: ♀

Vad är det som händer?

Du är så gullig som försöker hjälpa mig.

Veda
2/16/17, 8:17 AM
#10

Knepigt, eftersom jag har förstorat och kopierat och då är de stora.  Men nu ♀ kopierar jag från texten ovan och infogar. Du ser själv vad som händer. Kan det ha något med saken att göra?

Veda
2/16/17, 8:20 AM
#11

När jag skrev texten ovan var den feta stilen 20 punkter och jättestor. Men när jag tryckte på publicera minskade texten till normal storlek. Där har du förklaringen i det har forumet. Det är antagligen spärrat för större text. Kanske är det så på andra ställen också där du skriver. Bästa är nog att göra en liten bild av varje, att använda när inget annat funkar.

[Rhonda]
2/16/17, 8:38 AM
#12

Tack så mycket! Då gör jag det!

Upp till toppen
Annons: