Annons:
Etiketthårdvara
Läst 963 ggr
Crucio
2017-02-25 03:53

Hjälp: datorn tror subwoofern är vänster högtalare

Har ett problem som jag försökt googla mig till en lösning på utan framgång.

Detta är alltså problemet: ljud spelar bara ur höger högtalare och subwoofern. När jag pluggar in headphones spelas ljud bara ur höger sida. Pluggade in högtalarsystemet i telefonen för att kolla vad som hände då, och då spelades ljudet fortfarande bara ur höger högtalare. Indikerar då kanske fel på hårdvaran, men ifall felet satt där skulle ju inte ljudet också bara skickas ur höger sida på mina headphones när jag pluggar i dem. Ljudet kommer från båda sidor när jag pluggar in dem i telefonen för att testa. I diverse googleresultat säger folk att om ljudet spelas från bara en högtalare/subwoofern även när du pluggar in det hela något annat än datorn är det hårdvarufel - men det förklarar ju då inte att datorn även skickar ljud till bara höger sida när jag pluggar in headphones…

Blir galen på detta. Någon som har idé om lösning?


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
[VSK]
2017-02-25 07:17
#1

Oftast när ljudet kommer ur höger högtalare så brukar det vara att kontakten inte är intryckt ordentligt. Eftersom informationen i princip är totalt bristfällig så kan iaf inte jag hjälpa dig mer än att kika på kontakten (plug). 

Är det dator du menar i första stycket så kolla balansen.

Record
2017-02-26 23:01
#2

Titta på kontakterna, hur många sektioner det är.

För telefonen är tip den yttersta avsedd för mikrofon vid 3,5 mm kontakt.

De 2 nästa är höger o vänster kanaler.

den sista är gemensam "common" till de tidigare.

En kontakt med bara tre sektioner gäller bara ren stereo 3,5 mm plugg.

Hon kontakterna för dessa måste således följa ovanstående.

Upp till toppen
Annons: