Annons:
Etikettövrigt
Läst 953 ggr
papa-bear
2017-03-05 10:44

chrome och flash samarbetar?

jag kör chrome för det mesta och jag brukar titta på sport så siten laola1.tv, och har haft så att jag måste högerklicka på rutan för att streamingen ska börja. men den senaste tiden har det inte fungerat, men har jag använt firefox kan jag titta på streamen när jag tillåtit det. jag kontaktade därför laolas support och fick svaret att jag skulle gå till plugins på chrome och aktivera flash så skulle det fungera. med andra ord kan jag inte välja själv om jag vill tillåta att flash körs där jag vill i chrome, det är antingen eller som gäller. har jag förstått rätt eller fel?

däremot har jag märkt att andra siter som har haft flash, där jag har högerklickat för att köra igång streamen, gått ifrån det så att det startar på en gång när jag går till det jag vill titta på. 

om någon funderar varför jag haft det på det viset med flash, så är det för att någon av experterna här på datorn.ifokus rekommenderade det pga att flash inte är världens stabilaste program

Annons:
[VSK]
2017-03-06 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sätt inställningen så här så borde det iaf funka så som du vill.

Kaj
2017-03-07 09:00
#2

Jag tror detta är en standardinställning.

Jag tror att felet är att du INTE har flash pluginen. Om du inte har det (även det standard i chrome) kommer inte flash videon att visas - de flesta seriösa leverantörer lämnar flash och går över till html5 i stället.
men gå in i inställningar och tillägg och se ifall du har flash där. Om inte kan du hämta hem och installera. Sedan skall du som #1 säger försäkra dig om att inställningen för flash är satt till att fråga först.

PS om man har FlashPlayer installerad så kommer den att visa Videos i stället (med uppmaning). Då behöver man inte chroms flash plugin.
Men jag tycker man skall undvika Flash så långt det bara går.

[VSK]
2017-03-07 09:10
#3

#2

Beror ju lite på vilken webbläsare man har. Vissa går att ställa in "högerklicka för att köra" när det finns flash som vill köras och då behöver man inga tillägg för detta (flashcontrol mm).

Ett annat nyttigt tillägg är Disable HTML5 Autoplay. Inte alltid det vill funka på alla sidor men oftast så funkar det som det är tänkt.

Upp till toppen
Annons: