Annons:
Etiketthårdvara
Läst 737 ggr
[krasnajaluna]
3/8/17, 11:17 AM

Tappade datorn

Japp, tappade datorn när den var i dataväskan, från lite mer n en meter. Nu har ena kanten böjts till lite och det knäcker till varje gång man öppnar den (laptop), vad ska jag göra? Det är en skoldator också, vill verkligen inte behöva betala bara för det :/

Annons:
Kaj
3/8/17, 11:23 AM
#1

Tror inte du behöver betala om det är en skoldator. Skolan har försäkring för sådana saker.
Om det är en dator som ni som elever även får behålla och skolan inte vill ta det på sin försäkring så gäller nästan alltid hemförsäkringen för dessa skador. Dvs få den åtgärdad eller om den är helt ur funktion få en ny likvärdig - borträknat antal år gammal den är. Men självrisken på hemförsäkringen får aman stå för själv men inget annat.

[krasnajaluna]
3/8/17, 11:27 AM
#2

Egentligen så funkar själva datorn, men det där knäckandet varje gång man öppnar skärmen lär ju slita på den och det är ett jobbigt ljud

[krasnajaluna]
3/8/17, 2:36 PM
#3

Nu är den typ fixad, fick lämna in den och de böjde tillbaka kanten med tång, så jag antar att det är lugnt nu? Datorn verkar vara normal så jag tror inte att det blev några inre skador.

Upp till toppen
Annons: