Annons:
Etikettövrigt
Läst 1166 ggr
[chimpy]
2017-03-08 16:52

Gamepad fungerar inte

Jag köpte en Jite USB Gamepad (handkontroller usb) för jag vill spela spel på datorn med handkontroll.

Min dator hittar enheten, den fungerar när jag rör knapparna i kalibreringen inne i enhetshanteraren. Men när jag ska spela spel fungerar den inte :(

Jag har Windows 10.

Visst fick jag en liten installations skiva till men min dator har ingen cd driver. Men med tanke på att datorn känner av den och den fungerar i kalibrering behövs väl inte den?

Om det behövs finns det någon online driver ? Jag har letat och testat några men fpr bara hem skräp program.

Annons:
Kaj
2017-03-09 10:17
#1

Kan inget om detta då jag inte är någon spelande person men vet att många spel är skrivna för ett visst operativsystem och är väldigt känsliga då man uppdaterar. Det lär väl då åxå gälla just periferiutrustning till just spel så det kan vara så att den iofs är kompatibel med Win 10 men att ditt spel i kombo med just denna GamePad inte är det. Alltså spelet kontra Gamepaden på en Win 10.

Drivrutiner och mer tips kan du hitta här

https://www.google.se/search?q=Jite+USB+Gamepad&oq=Jite+USB+Gamepad&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[chimpy]
2017-03-09 11:37
#2

En Windows 10 fråga. När man hämtar spel apps, vart i datorn sparas det så jag kan komma åt spel mappen med inställningar?

Jag lyckades hacka gamepad inställningar lite i går så jag kan röra mig framåt och bakåt på ett spel, samt hoppa. (inte för att det hjälper så mkt, hehe). Menjag vet hur jag ska ändra inställningarna inne i gamepaden, men behöver då komma åt filerna för spelen så att jag kan lägga in de inställningarna där.

[chimpy]
2017-03-09 17:50
#3

Äh, jag köpte en xbox 360 handkontroll för 350 kr.

Den fungerar till spelen :) var bara att plugga in och börja spela.

Är väl ändå billigare än en xbox med en massa spel, hihi.

Upp till toppen
Annons: