Annons:
Etiketthårdvara
Läst 959 ggr
Sindri
3/20/17, 9:34 AM

Lägga till skrivare

Jag klickar på "lägga till skrivare" men får detta meddelande??????  Har Windows10

Annons:
Record
3/20/17, 10:26 AM
#1

#Sindri

Gå till sökglaset och skriv "skrivare", då får du alternativ om det gäller ändra eller dela, och det kanske inte finns någon hemgrupp.

Zpookey
3/21/17, 10:52 AM
#2

#0

Din dator tillhör ett domännätverk och skrivaren ska installeras när den är i det nätverket. Antar att det är en jobbdator?

Sindri
3/21/17, 2:30 PM
#3

Nej, ett hemnätverk.

Skall skrivaren installeras mot routern? Den har alltid varit kopplad till en dator som de andra datorerna har åtkomst till och det har alltid funkat förr.

[colors_]
3/26/17, 3:06 PM
#4

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag installerade våra skrivare, men de är båda kopplade till routern trådlöst i nätverket och datorn når skrivaren också trådlöst genom routern. Men följer man bara instruktionerna hur man installerar skrivaren tycker jag det brukar funka… och oftast använder man ju inte funktionen "lägg till skrivare" i Windows enligt mina erfarenheter. Det går mer automatiskt än så. Hoppas du fått det att funka i alla fall :)

Kaj
3/27/17, 9:51 AM
#5

Har du en äldre skrivare som du försöker koppla till Win 10?

Det kan vara så att skrivaren inte är kompatiblel för Windows 10. Då är det leverantören av skrivaren du skall koncentrera dig på och inte Windows. Gå till deras hemsida och se ifall din skrivarmodell är kompatiblem med Win 10 och ladda hem de drivrutiner som behövs för Win 10 i så fall. Installera dessa och pröva att plugga in skrivaren igen för att se ifall det går bättre då.
Du ska normalt  inte behöva gå till funktionen "lägg till skrivare" utan det skall bara vara att plugga in den i USB uttaget så skall Windows känna igen den. Om det är en nyare skrivare med en massa funktioner såsom scanning, dubbelsidig utskrift med mera kan det behövas att man kör in skrivarens utilityprogram för att få med alla funktioner. Det brukar då komma med en CD med dessa på som man kör på EFTER att man isntallerat skrivaren alternativt under installationen om man blir uppmanad till det då.

Sindri
3/27/17, 5:12 PM
#6

Skrivaren är gammal ja, den sitter kopplad i en annan stationär dator (7 år minst) som tillhör ett hemnätverk. Den datorn har tyvärr Windows XP, kan det bero på det?

Men vi skriver ut från en annan dator som har Windows7 och det funkar bra.
Jag är tyvärr bortrest nu ett bra tag så jag kan inte testa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: