Annons:
Etikettwindows
Läst 994 ggr
edithpaulina
3/21/17, 9:05 PM

USB-portar slutat fungera

Efter senaste uppdateringen av Windows 8.1 slutade samtliga av mina USB-portar att fungera. Jag är inte särskilt teknisk av mig, så vet inte varför det blev såhär. Jag har en laptop av märke ASUS. Har kört detta program som finns att ladda ner via Microsoft: https://support.microsoft.com/sv-se/help/17614/automatically-diagnose-and-fix-windows-usb-problems , utan framgång, det står bara att det inte går att diagnostisera problemet. Har även varit inne i enhetshanteraren och kollat så dem inte är inaktiverade, det var dem inte, och jag satte att dem aldrig skulle stängas av för att spara ström. Har startat om datorn ett antal gånger sedan jag märkte problemet, och börjar bli rätt trött på det nu då jag inte kan använda datormus längre. Ett annat bekymmer som uppstod samtidigt som detta är att Sims 4 inte heller längre går att spela, det kraschar hela tiden. Samband?

Annons:
JonasDuregard
3/21/17, 9:11 PM
#1

Kan du lista ut vilken modell det är och inte bara märke?

edithpaulina
3/21/17, 9:18 PM
#2

G551J tror jag :)

Record
3/22/17, 11:55 AM
#3

Prova att gå till helskärmsläge genom "Alt + enter" och tillbaka igen och ytterligare en gång till, med samma kommando.

Troligen ett problem med energisparläge, kan det också vara.🤔

Kaj
3/22/17, 2:57 PM
#4

Att det skulle vara energisparläge är inte troligt. Då funkar ju USB portarna men kan väcka en dator som är i strömsparläge till liv igen.

Snarare att det behövs en uppdatering av drivrutinerna till USB interfacet. Dessa hittar man i så fall på ASUS hemsida.

Record
3/29/17, 10:09 PM
#5

I dag kom en stor uppdatering av 8.1. så nu blev min dator glad och jag behöver inte trixa med helskärms kommando.😎

Upp till toppen
Annons: